Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kotiin vaimo töihin

Vierailija
11.05.2015 |

Haluaisin vaihteeksi jäädä kotiin hoitamaan lapsia, mutta vaimo ei halua mennä töihin. Miksi ei ole laissa säädetty että isä hoitaa osan ja sitä osaa äiti ei voi pitää. Tästä on meillä ensin keskusteltu ja sittemmin riidelty jo vuosi. Tämä johtaa pian avioeroon, jos vaimo ei jousta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:04"]Haluaisin vaihteeksi jäädä kotiin hoitamaan lapsia, mutta vaimo ei halua mennä töihin. Miksi ei ole laissa säädetty että isä hoitaa osan ja sitä osaa äiti ei voi pitää. Tästä on meillä ensin keskusteltu ja sittemmin riidelty jo vuosi. Tämä johtaa pian avioeroon, jos vaimo ei jousta.
[/quote]

Vaimosi on kamala. Meillä minä hoidin poikaamme ensimmäiset 9kk koska imetys ja mies sitten vielä vuoden ennenkuin poika meni päiväkotiin. Olen hammaslääkäri joten pärjättiin hyvin minun tuloillani.

Vierailija
2/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kiintynyt lapsiin ja äiteilyyn? Hänen pitäisi kyllä joustaa. Ehkä ei halua paskaduunia tehdä, vai onko koulutettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se kaatui siihen, että mies ei tajunnut kotivanhemmuuden olevan täysi työpäivä myös hänelle. Äitiyslomani ajan edellytti, että koska minä olen kotona, ei hänen tarvitse tehdä muuta kuin laittaa vaatteensa pyykkikoppaan ja käydä kaupassa kerran viikossa, kaikki muut kotityöt sälytti minulle. Kun vaihdettiin rooleja vauvan ollessa 6kk, muuttui systeemi niin, että hänelle kuului vain vauva, ei edes tiskien laittaminen koneeseen. En jaksanut kahta työpäivää (ja tyytyväistä miestä, jonka mielestä oli kiva olla kotona) ja viikonloppuisin siivousurakoita, joten muutin lapsen kanssa muualle, kun lapsi oli 9 kk.

Vierailija
4/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lakia pitää muuttaa kun et vaimolle pärjää? Meillä mies oli kotona heti äitiysloman jaölkeen siihen kun lapsi täytti 3. Oli lapsi ja koti hoidettu ja ruoka valmiina kun tulin kotiin töistä.

hyvin mukavaa aikaa kun ei ollut kiire hakemaan lasta tarhasta. 

Vierailija
5/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lasteni isä oli hoitovapailla aikanaan 7 vuotta ... lällällää!

Vierailija
6/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää jutut tällä tavalla aina yllättääkin. Sen verran hyvät mahdollisuudet siihen valintaan on jo nyt että olisiko kannattanut keskustella puolison kanssa asiasta etukäteen ennen lasten hankkimista. Pakkokeinoista harvoin on mitään hyötyä sen takia on ihan hyvä että sen toisen vähemmän valintakin on vapaaehtoinen jos hän ei kriteerejä täytä sopii vaihtaa eikä huudella apuun yhteiskuntaa tai lakimuutoksia.

Vierailija
7/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa aloittaja, toivottavasti tulee järkiinsä. Sinulla on yhtälailla oikeus jäädä kotiin kuin vaimolla. Vanhat asenteet nainen kotona, mies töissä voisi alkaa jo siirtymään kivikaudelta nykyaikaan.

Vierailija
8/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mutu-tuntumalla sanoisin että tälläisiä äitejä on paljon. Ainakin enemmän kuin sellaisia jotka haluavat miehen jäävän kotiin hoitamaan lapsia.

Vierailija
9/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:24"]Näin mutu-tuntumalla sanoisin että tälläisiä äitejä on paljon. Ainakin enemmän kuin sellaisia jotka haluavat miehen jäävän kotiin hoitamaan lapsia.
[/quote]
Olen havainnut samaa.

Vierailija
10/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteleeko vaimosi mitään miksi ei mene töihin? Tai miksi ei anna sinun jäädä kotiin?

Vierailija
11/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen paikka on kotona, mies käy töissä.

Vierailija
12/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:12"]Naisen paikka on kotona, mies käy töissä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:05"]Perusteleeko vaimosi mitään miksi ei mene töihin? Tai miksi ei anna sinun jäädä kotiin?
[/quote]
Ei. Välttelee aihetta kaikintavoin. Kävi työpaikallaan ja unohti kysyä, ei saanut pomoa kiinni, ei muistanut/ehtinyt/yms soittaa. /Ap.

Vierailija
13/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:16"]

Ei. Välttelee aihetta kaikintavoin. Kävi työpaikallaan ja unohti kysyä, ei saanut pomoa kiinni, ei muistanut/ehtinyt/yms soittaa. /Ap.

[/quote]

no... yhteiskunnan vika, tottakai.

Vierailija
14/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:12"]Naisen paikka on kotona, mies käy töissä. [/quote][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:05"]Perusteleeko vaimosi mitään miksi ei mene töihin? Tai miksi ei anna sinun jäädä kotiin? [/quote] Ei. Välttelee aihetta kaikintavoin. Kävi työpaikallaan ja unohti kysyä, ei saanut pomoa kiinni, ei muistanut/ehtinyt/yms soittaa. /Ap.

[/quote]

Mitä sieltä työpaikalta olisi pitänyt kysyä "voinko tulla ennemmin töihin kun on sovittu" vai? Hoitovapaan tai kotihoidon tuen jakaminen kai sovitaan ensisijaisesti Kelan kanssa ei äidin työpaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi