Apuja! Lorealin Prodigy hiusväri
Onko kukaan värjännyt tällä värillä? Laitoin päähäni 6.32 sävyn ja hiukset näyttävät mustalta!!! On vielä hoitoaine vaikuttamassa ja hiukset siis märät, mutta näyttää silti ainakin kymmenen astetta tummemmalta kuin pakkauksessa. Olen aiemmin värjännyt samalla sävyllä eri valmistajan värillä, eikä tässä vaiheessa ole koskaan ollut näin tumma. Mitä teen jos tukasta tuli musta???!!!
Kommentit (16)
Kai ymmärrät että jos vedät huokoiseen, kuivaan platinablondiin tuon sävyisen värin niin se tukka imaisee sen aika vahvasti?
Et varmasti ole värjännyt samalla sävyllä ERI valmistajalta, koska jokaisella on oma numerointi väreissä. Eikä hius myöskään voi olla kymmentä astetta tummempi, koska väreissä 1 on tummuudeltaan jo musta. Ikinä ei pitäisi katsoa mitäön kuvia vaan väritupsuja ja numerointia. Lisäksi pitäisiottaa huomioon lähtötilanne eikä vain se mitä haetaan. Tummanruskean päälle kun kasaa aina uutta tummanruskeaa on lopputuloa lopulta musta.
Jos edelleen kuivana on liian tumma niin kokeile syväpuhdistavaa shampoota ja sitruunamehua/c-vitamiinia/askorbiinihappoa. Ne kaikki haalistavat vähän väriä.
En tiedä. Mutta jos väri pärähtää liian tummaksi, älä osta vaalennusta! Osta askorbiinihappoa (c-vitamiinia, säilöntäainetta) apteekista ja laita ruokalusikallinen sitä shampooseen. Hiero hiuksiin ja annan vaikuttaa parikymmentä minuuttia tai jonkin aikaa saunassa ja huuhdo pois.
Mitäpä jos raahaisit sen wt-perseesi kampaajalle - Ei tällästäkään tapahtuisi.
Kiitos kaikille tosi hyvistä ja asiantuntevista kommenteista. Tukkani ei ollut alunperin tummanruskea vaan vaaleanruskea. Ei siis myöskään platinablondi. Ja joo, olen värjännyt hiuksiani menestyksekkäästi jo vuosikymmeniä. Tämä on ensimmäinen kerta kun epäonnistui. Mutta kellään ei siis ollut kokemuksia kyseisestä väristä?
Ostin 6.0 sävyn, mutta paketin värivoidetuubi olikin 3.0
Itse kokeilin 3.0 black brown- sävyä. Paketissa hiusvärin tulos ei minusta näytä mustan ruskealta vaan tumman ruskealta. Mutta kun kyseessä on kaupanväri niin mitä voi olettaakkaan? väri ei ole koskaan sitä mitä paketin kuva lupaa. Nyt on pikimustat hiukset, auringon valossa vivahtaa ruskeaan. Mutta toisaaltaan väri on blackbrown eli mustanruskea. Itseäni se ei haittaa vaikka tulikin näin tumma. Tosi tyytyväinen olen tuotteeseen, hyvältä tuoksui ja kosstumus hyvä. Poikaystäväkin tykkäsi hiuksistani, kehui väriä tosi hyväksi. Ainahan voit mennä kampaajalle korjaamaan tukkasi ja jatkossa värjätä sillä, millä ennenkin olet värjännyt.
^Se unohtui kertoa, että sävyn lopputulos oli minusta 2-3 astetta tummempi kuin paketin kuvassa.
Vinkkinä, että kannattaa aina testata johonkin tupsuun ennen kuin värjää koko pään. Itse teen aina näin kun kokeilen uutta väriä. Kerran ei tullut lähellekään sama väri mitä paketissa, ei sitten tullut värjättyä koko päätä ja paketti meni roskikseen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:10"]
Vinkkinä, että kannattaa aina testata johonkin tupsuun ennen kuin värjää koko pään. Itse teen aina näin kun kokeilen uutta väriä. Kerran ei tullut lähellekään sama väri mitä paketissa, ei sitten tullut värjättyä koko päätä ja paketti meni roskikseen.
[/quote]
Joo, tuo olisi varmaan pitänyt tehdä. Hyvä vinkki koska tottakai hiuslaatukin vaikuttaa lopputulokseen. Hiukset tuli siis huomattavasti tummemmiksi kuin pakkausessa olevat värimallit. Luotin pöljä niihin, kun ovat mulla pitäneet paikkansa esim. Garnierin väreissä.
Ap
onko kokemuksia sävystä 9.0? onko vaalentava väri?
Vierailija kirjoitti:
^Se unohtui kertoa, että sävyn lopputulos oli minusta 2-3 astetta tummempi kuin paketin kuvassa.
Paketin kuvat on yleensä otettu erittäin voimakkaassa studiovalossa, jolloin lähes mustakin voi näyttää ruskealta. Kyllä sävy 3.0 käytännössä musta on aina, useimmissa valaistuksissa. Itse olen tuo numeroisella värillä värjännyt aina, ja mustatukkaisena minua yleisesti pidetään.
Mutta jos ei tarkkaan tunne tuota perus-sävyasteikkoa ja vivahteita, niin pakkauksen kuviin ei pidä ikinä luottaa, vaan niihin hiustupsunäytteisiin kansioissa, joita yleensä löytyy väripakkausten lähettyviltä. Aika usein käy niin että esim. maantienvärinen suomalainen haluaa hiukset vain vähän tummemmaksi, ja ostaa nimen perusteella jonkun sävyn 5.0, VAALEANruskea, ja sitten järkyttyy kun sehän on melkein musta tummanruskea. Mutta nuo värien nimet on eteläisempien ihmisten näkemyksen mukaan, ja heistä sellainen on vaaleanruskea, suomalaisesta taas yleensä vaaleanruskea tarkoittaa sitä maantienväristä 7.jotain sävyä, joka ranskalaisittain on "vaalea" tai "luonnonvaalea".
Ne kaupan värit tekee hiuksista aina selvästi tummemmat kuin paketin kuvassa. Aina.
En tiedä mistä se johtuu, mutta kannattaa ostaa aina selvästi vaalempi kuin tavoiteltu väri. Silloin voi ehkä hyvällä onnella tulla toivottu lopputulos. Jos ostaa tummanruskean tai suklaanruskean, lopputulos on aina yön musta.
Kokeilin kerran mainittua 6.32:sta, ja minulla se oli melkein hyvä. Melkein siksi, että jouduin odottamaan parin viikon pesut, ennen kuin siitä tuli mieleiseni. Eli minullakin sävystä tuli liian tumma, mutta ei kuitenkaan kovin merkittävästi. Vaihdoin sen jälkeen Garnier Olian sävyyn Honey Copper (6.43) ja siitä tuli heti senvärinen kuin olin halunnutkin. Ostan jatkossa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ne kaupan värit tekee hiuksista aina selvästi tummemmat kuin paketin kuvassa. Aina.
Höpö höpö! Minä olen värjännyt hiuksiani säännöllisesti parin kuukauden välein jo 20 vuotta enkä todellakaan ole samaa mieltä!
Onko kaikki todella olleet tyytyväisiä tähän väriin? Nyt hiukseni ovat kuivat ja lopputulos kamala. Tukkani sävy muistuttaa paketissa olevaa tumminta ennen -sävyä, kun se alunperin oli vaaleampi kuin paketin vaalein ennen -sävy. Argh. Olisi pitänyt pysyä vanhassa tutussa värissä.
Ap