Käyttekö talvella saunomisen lomassa ulkona vilvoittelemassa?
Tykkään vilvoitella suojaisalla parvekkeellamme myös talvisin. Laitan kylpytakit ja tarpeen mukaan vilttiä ympärille. Lampaantalja pepun alla. Saunapipo päässä. Kynttilät palamassa. Kylmä juoma vieressä. Nautin.
Entä muut?
Kommentit (13)
Käyn lasitetulla parvekkeella, mutta ilman juomia, kynttilöitä, pipoja, peittoja ym. rekvisiittoja. Käyn siis - vilvoittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn mutta ilman juomia. Varsinkin ulkosaunassa kylvettäessä käyn ulkona, joskus hangessakin, sisäsaunassa kylpiessä käyn lasitetulla terassilla.
Kyllä kerostalossa sauna vuorolla, ampaisen pihan ja hankeen ,kipin kapin takas löylyhuoneeseen.
Aina käydään useamman kerran.Omakotitalo,puusauna.
En ymmärrä tuollaista vilvoittelua. Itse löylytän niin kauan kunnes en jaksa enää saunoa ja sitten lopetan saunomisen.
Käyn terassilla vilvoittelemassa. Siellä on erikseen tätä tarkoitusta varten aurinkotuoli. Kylpytakkin laitan päälle ja jos tuulee niin pyyhkeen pään peitoksi. Joskus otan siinä huikan proseccoa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuollaista vilvoittelua. Itse löylytän niin kauan kunnes en jaksa enää saunoa ja sitten lopetan saunomisen.
Kannattaa kokeilla, saatat yllättyä kuinka mukavaa se on 😀
Käydään, mutta ihan seisoskellaan muutama minuutti.
Mulle riittää vilvoitteluksi normaalilämpöinen suihku. Ei elämän kuulu olla kärsimystä. Pakkaspäivinä joutuu vilvottelemaan ihan tarpeeksi, halusi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jaksaa saunoa kauemmin kun jäähdyttelee välillä. Lyhyt saunominen on turha saunominen.
Mökkisaunassa käydessä tulee vilvoiteltua terassilla ja käytyä hangessakin jos on pehmeää lunta :)
Kävisin, mutta sauna on tätänykyä tavaravarastona.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää vilvoitteluksi normaalilämpöinen suihku. Ei elämän kuulu olla kärsimystä. Pakkaspäivinä joutuu vilvottelemaan ihan tarpeeksi, halusi tai ei.
Ei se ole mitään kärsimystä! Keho tuntuu ihanan lämpimältä ulkona, ei palele yhtään (ellei vilvoittele liian kauan). Muutaman minuutin siis voi talvella vilvoitella. Raikkaan ulkoilman hengittäminen saunomisen välissä on taivaallista.
Käyn mutta ilman juomia. Varsinkin ulkosaunassa kylvettäessä käyn ulkona, joskus hangessakin, sisäsaunassa kylpiessä käyn lasitetulla terassilla.