Höveleimmät oppilaat ensimmäisinä nyt koronassa.
Koulumme pk-seudulla on säästynyt suuremmilta epidemioilta vielä syksyllä. Nyt kuitenkin tapauksia on ensimmäisellä viikolla tullut jo runsain mitoin.
Huvittavaa, joskaan ei yllättävää on se, että juuri ne oppilaat, jotka ovat höveleimmin suhtautuneet maskeihin, rajoituksiin, tulemisiin ja menemisiin ovat nyt ensimmäisten joukossa sairaana.
Kommentit (15)
Siis miten tämä höveli on toiminut maskin jne. kanssa? Ei ihan aloitus auennut.
Vierailija kirjoitti:
Höveli tarkoittaa kohteliasta.
Ja ehkä vielä nimenomaan 'hölmön ylikohteliasta tyrkkyä'. Ei sovi jotenkin asiayhteyteen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ehkä vielä nimenomaan 'hölmön ylikohteliasta tyrkkyä'. Ei sovi jotenkin asiayhteyteen nyt.
Mulle taas höveliyteen sisältyy vielä anteliaisuuskin, sellainen hyväntahtoinen ja hieman jopa voisi sanoa "helposti hyväksikäytetty" tapaus.
Lopettakaa tuo pelkääminen nyt. Ootte säälittäviä. Ja tuosta etäkoulusta jankkaaminen... aargh!
Siis käyttääkö se höveli oppilas sitä maskia vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Millainen on höveli oppilas?
Niin, kuuluisiko tämä kuitenkin siihen ketjuun missä ei tunneta enää suomen kielen sanoja?
Olen koulussa töissä ja näytä mulle oppilas, joka suostuu laittamaan maskin naamaansa tuosta vain. Kyllä ne maskit siirtyy nopeasti otsalle tai leuan alle, joten ei kukaan jaksa juosta 900 oppilaan perässä kysymässä syitä miksi et noudata maskisuositusta Kaikki lähtee oppilaiden kasvatuksesta kotona: ota huomioon muut tai ei mitään väliä- kasvatus.
Koronaan sairastumisesta ei saa syyllistää varsinkaan lasta. Inhottavaa jos vanhemmat kotona puhuu jotain että pitihän se arvata että se sen saa kun on niin holtiton. Lapset elää suht.normaalia elämää, eivät sulkeudu kammioihin joten tartunta voi tulla kenelle heistä vaan.
Missä pk-seudulla koulunne sijaitsee kun vielä pelkäät koronaa? Nyt se on iisi juttu eikä pelonaihe.
Vierailija kirjoitti:
Aina oppii uutta! Mulle höveli on tarkoittanut huolimatonta tai välinpitämätöntä. Esim jos suhtautuu johonkin asiaan hövelisti, suhtautuu siihen välinpitämättömästi. Tai jos tekee jonkun duuninsa hövelisti, tekee sen huolimattomasti.
Höveli ei ole turhantarkka vaan antelias, kiva eikä niin justiinsa narise.
Kun joku jakaa rahaa hövelisti, niin se jakaa sitä anteliaasti, ei pihtaile.
Ja kouluja ei laiteta kiinni siksi, että pienk murto-osa oppilaista ei kykene itsenäiseen työskentelyyn vaan vaatii valvovan silmän viereen. Kuten aina perinteisesti suomalaisessa peruskoulussa on ollut tapana, yksi perseilee, kaikki kärsii.