Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vaavi oppisi tuttipullolle - vinkit ovat tervetulleita!

19.09.2006 |

Yritän opettaa meidän neitiä 2,5 kk tuttipullolle, tähän saakka on saanut vain rintaa ja sitä veteleekin innolla. Nyt on omaa maitoa pumpattuna pakkasessa ja kokeiltu on sekä ainun pulloa että aventin pulloa. Olen kokeillut sekä nälkäisenä että vähemmän nälkäisenä, mutta ei ole vielä suostunut syömään vaan protestoinut voimalla. Hieman ainun pulloa eilen nuoleksi, mutta ei sanottavasti. Tuttia syö vaihtelevasti.

Olisiko kuumia vinkkejä, olisin tosi kiitollinen!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytti sitä kokonaiset 2 kk kunnes siirryttiin nokkamukiin. Tuttia söi kyllä mutta pulloon ei koskenut. Maitoa oli pakastin täynnä ja meni kaikki roskiin. Olisi ollut hyvä, jos pullon olisi huolinut, äiti ei kauaa kota pois voinut olla. Imetin 11 kk, josta täysimetys 5kk.

Vierailija
2/8 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tosin saattaa satunnaisesti huolia Mam:n pullosta, kun se muistuttaa näistä malleista ehkä eniten rintaa. Ja minunhan on turha sitä pulloa hänelle yrittääkään. Isältään huolii jos huolii. Ja tosiaan pitää olla KOVA nälkä ja isä syöttämässä niin sitten saattaa otta äipänmaitoa jonkun 50 ml ja jää sitten odottelemaan josko tissit saapuisivat näköpiiriin :-)) Tiedän, tuskastuttavaa kun ei pääse minnekään kuin maksimissaan 4 tunniksi. Mutta tätähän tää nyt on, ei ne enää 3 vuotiaina tississä roiku :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös kovaa taistelua pullon kanssa alussa, mutta ostin sellaisen tuttiosan, joka muotoilultaan jäljittelee nänninpäätä silloin kun se on vauvan suussa, eli se on sellainen lituskainen. Se kelpaa! Jopa minä olen saanut syöttää pullosta " oikean" tutin kanssa:-)

Vinkiksi, että jos meinaa silloin tällöin antaa pullosta, jotta äiti pääsee tuulettumaan, niin kannattaa antaa pullosta aina tasaisin väliajoin, vaikkei minnekään lähtisikään, sillä vaikka vauva oppisi pullon, se kuulemma unohtaa sen taidon, jos ei pulloa tarjoa. Me yritetään n. 1 krt/vko antaa yksi syöttö pullosta. Tiedä sitten, onko sillä merkitystä. Tyttö nyt 3 kk.

Vierailija
4/8 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lykästä (ja pullon mahdollisia haittojahan on piiitkä liuta), niin kokeilepa ihan erilaisia mukeja - niin lapselle tarkoitettuja kuin aivan tavallisiakin!

Meidän tissiroikkuja otti tilkan maitoa isinsä höppyyttämänä jo alle 1 kk iässä " hätätapauksessa" ja hyvin sujui, kunnes temperamenttisen pojun pinna kärysi (mutta niin käy kyllä tissilläkin!). Itse tuossa viikonloppuna, kun mökkireissulta tulimme autossa syöttelin hänelle (nyt vajaa 2kk) ihan kertakäyttöisestä pahvimukista maitoani : ) ja kivasti meni! Vaikka autolla vauhtia ihan kivasti ja jonkun toisen juottaminen mukista aina vaikeata, ihme ja kumma - suurin osa maidosta meni muksun suukkiin -> massuun vieden pahimman nälän pois! Lapsi oppi muuten hetkessä avaamaan suunsa ja laittamaan huulensa törrölle mukia odottamaan, kun halusi lisää ; ).

Ns. taikamukilla anoppi tuossa toissailtana koitti syöttää - huonolla menestyksellä. Johtuiskohan juuri siitä, että sitä joutuu imemään? - Ehkäpä ei sitten tuttipullosta osaisi imeä?

- Tiina -

Vierailija
5/8 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iloitsinkin, että nyt sujuu sekä imetys että pulloruokinta. Mutta sitten 3.5kk iässä, ilman mitään aikuisen maailmaan nähtävää syytä, vauva hylkäsi pullon. Eikä ole MISSÄÄN NÄLÄSSÄ sen koommin kelvannut. Nokkamukista sitten hörpitään ja nyt onneksi puolen vuoden iässä myös kiinteet menevät. Enää en viitsi sitten tuputtaakaan pulloa.

Omista menemisistä sen verran, että ekat 4-6 kuukautta on kieltämättä hyvin kiinni vauvassa, jos tämä ei pulloa huoli. Mutta onhan se myös lyhyt ajanjakso. Nyt olen jo ollut koko päivänkin omissa menoissani ja hyvin vauva on isän kanssa pärjännyt nokkiksen ja kiinteiden kanssa. Imetyskerratkin vähenee sitä mukaa, kun vauvan ruokavalio laajenee, joten kyllä se oma vapaus vielä koittaa ;)

Vierailija
6/8 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti ei suostunut juomaan pullosta maitoa ollenkaan. Kesäkuumalla sian muutaman hörpyn vettä annettua pullosta, mutta maitopullolle jyrkkä ei! 5,5kk iässä aloitettiin maissivelli, siihen asti täysimetyksellä. Kokeilin syöttää sitä ensin lusikalla, mistä ei tullut mitään. Siirryttiin pulloon. Ensin tyttö piti vaan suuta auki ja odotti et velli valuu suuhun, mutta oppi pian imemäänkin pulloa. Nyt 6,5kk iässä syödään kaurapuuroa ja ollaan unohdettu koko pullo pois. Vettä juo nokkamukista, ja hätätapauksessa siitä menis varmaan maitoakin.

Vierailija
7/8 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä iso tuttiosa, muoto muutenkin muistuttaa rintaa. Meillä onnistui sillä oikein hyvin! Pullot ovat ns.koliikki tuttipulloja (venttiilituttipullo) Kannattaa katsoa netistä kuvia, koska ne eivät pikapikaa katsottuna muistuta tuttipulloa, ovat neliskulmaisessa paketissa. Nyt minä lopetan tämän markkina puheen, mutta itse olen kokenut hyväksi kyseiset tuttipullot!

Vierailija
8/8 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai raivarit joka kerta ku näkikin pullon. Yritin joka ilta vain sitkeesti. Alussa meni pisaroita, sit joku 5 -10ml ja määrä kasvoi vähitellen. Pullotin ja kävelin kutittaen samalla poskea. Kiinnitti liikkeessä huomion muualle eikä protestointiin. Joskus yritin lahjoa sokerivedellä jotta keksisi imuttamisen pullosta. En muista tuottiko se tulosta.