Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette jakaneet kotityöt

Vierailija
10.01.2022 |

Jos olette pariskuntana tai perheenä jonkinlaista jakoa tehneet sen suhteen, että kuka hoitaa mitkäkin kotityöt, niin miten olette ne jakaneet ?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee lähes kaiken. Tämä on tosi.

Vierailija
2/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kaiken, mut mies maksaa kaiken. 3 lasta. Mies aina pois kotoa. Käyn itse töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki yli 10-tuntisia päiviä yksityisyrittäjänä kauempana. oli noin 12 tuntia arkisin pois kotoa. Minä olin 5 tuntia töissä päivässä, kotoa pois 6 tuntia, siinä nopea kauppareissu mukana. Joten en todellakaan vaatinut mieheltä kotitöitä. Olis ollut epäreilua.

Mies tienasi tuplasti sen kuin minä. Kyllä sillä hinnalla ne kotihommat mielelläni itse tein.

Vierailija
4/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee lähes kaiken. Tämä on tosi.

Meillä sama. Mies on siivoushullu ja tekee myös ruoan aina.

Itse pesen vessan pari kertaa vuodessa (mies loput kerrat) ja täyttelen ja tyhjentelen tiskikonetta välillä. Myös lattianpesu on minun hommaani, sen hoidan kolmisen kertaa vuodessa. Pyykit hoidan minä.

Vierailija
5/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa aamun eli tekee aamiaisen, laittaa kodin kuntoon, lataa astian- ja pyykinpesukoneet. Lähtee töihin vasta, kun kaikki on ok. Minä hoidan ostokset ja päivällisen. Lasten tehtävänä on pyörittää pyykit, laittaa ne kuivausrumpuun ja pinota kuivat vaatteet. Lisäksi hoitaa tiskikone. Siivotaa kerran viikossa yhdessä, mies tykkää silittää ja kuunnella samalla äänikirjoja, itse pidän leipomisesta ja meillä leivotaan joka viikonloppu.

Vierailija
6/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaikki kotityöt, mies maksaa kaikki asumiskulut. Molemmat ollaan töissä.

Vierailija
7/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa pidetään siivouspäivä, vähän vaihtelee kumpi tekee mitäkin.

Vierailija
8/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaettu on: mies tekee lumityöt ja minä muut työt.

Vierailija
9/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen hoitaa kodin, lapset ja lemmikit. Mies käy töissä.

Vierailija
10/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lähes kaiken siivouksesta ruoanlaittoon. Mies hoitaa lumityöt talvisin, kesällä ajaa nurmikon. 

Lapsia ei ole.

Vierailija
11/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin työttömänä, niin hoidin lähes kaiken. Toki jos oli vaikka vieraita tulossa, niin yhdessä siivottiin ja kaikki hoisi omat astiansa koneeseen, roskansa roskiin, pyykit koriin jne. Lapselle on viikkorahaa vastaan omat hommat.

Nyt ollaan juuri jakamassa kotitöitä uusiksi. Joka viikko tehtäviin on helppo tehdä aikataulu. Lapselle ruuanlaitto,keittiön siivous, imurointi ja oman huoneen siivous kerran viikkoon ja loput miehen kanssa puoliksi =

6x ruuanlaitto ja keittiön siivous,

Imuroinnit, meillä sovittiin että jokainen imuroi kerran viikossa yhden yhteisistä huoneistä, eikä koko kämppää tartte kerralla.

vessanpesu

makkarin siivous

työhuoneen siivous

kaupassa käynti

pyykinpesu

Ne harvemmin tehtävät tuottaa päänvaivaa, varmaan niin, että mies ja lapsi hoitaa lumityöt, ruohonleikkuuta, puuhommat yms. ja minä siistit sisätyöt, kuten suihkun pesun, pölyjen pyyhinnän, jääkaapin siivouksen, keittiön kaappien siivouksen. Saunan pesu jää heille, koska minä en sauno.

Vierailija
12/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifty -sixty.

Vierailija
13/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Minä pesen aina pyykit, koska mies pesisi kaiken sekaisin 60 asteessa ja laittaisi kuivuriin. Roskia en vie käytännössä koskaan. Mies tekee selvästi enemmän kotitöitä kuin minä,  kaikkia muita hommia teemme molemmat paitsi nuo mainitut pyykit + roskat. 

Vierailija
14/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on OCD joten annan hänen siivota kaiken, muuten kiukuttelisi liikaa eikä haluaisi seksiäkään.

Vierailija
15/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin tekee sen vähän mitä jaksaa ja jos siisteystaso ei riitä palkataan yhdessä apukäsiä.

Vierailija
16/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin tekee sen, mitä viitsii. Molemmilla on oma kotinsa.

Vierailija
17/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hoidan lasten koulutuksen eli kotiläksyt, soitin harjoitukset jne. ulkotyöt kuten lumenluonti, nurmikon ajo jne. talon korjaustyöt kuten rikkinäinen ikkuna, pyykkikone jne, lämmityksen polttopuiden teko, auton huolto ja ylläpito sekä kyydit...

kaupassa käynti hoidetaan vaimon kanssa yhdessä ja vaimo hoitaa loput.

Vierailija
18/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin olin työttömänä, niin hoidin lähes kaiken. Toki jos oli vaikka vieraita tulossa, niin yhdessä siivottiin ja kaikki hoisi omat astiansa koneeseen, roskansa roskiin, pyykit koriin jne. Lapselle on viikkorahaa vastaan omat hommat.

Nyt ollaan juuri jakamassa kotitöitä uusiksi. Joka viikko tehtäviin on helppo tehdä aikataulu. Lapselle ruuanlaitto,keittiön siivous, imurointi ja oman huoneen siivous kerran viikkoon ja loput miehen kanssa puoliksi =

Imuroinnit, meillä sovittiin että jokainen imuroi kerran viikossa yhden yhteisistä huoneistä, eikä koko kämppää tartte kerralla.

vessanpesu

makkarin siivous

työhuoneen siivous

kaupassa käynti

pyykinpesu

Ne harvemmin tehtävät tuottaa päänvaivaa, varmaan niin, että mies ja lapsi hoitaa lumityöt, ruohonleikkuuta, puuhommat yms. ja minä siistit sisätyöt, kuten suihkun pesun, pölyjen pyyhinnän, jääkaapin siivouksen, keittiön kaappien siivouksen. Saunan pesu jää heille, koska minä en sauno.

työttömänä taisi käydä ihan työstä kodinhoito?

Vierailija
19/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat hoidetaan tiskejä ja pyykkejä, imurointeja ja muuta tasapuolisesti. Mies tekee kuitenkin ruoat lähes kaikki. Eli hän tekee enemmän siinä mielessä. Yhdessä käydään kaupassa. Ei ole riitoja kotihommista, joskus toinen tekee jollain viikolla enemmän ja toinen toisella.

Vierailija
20/20 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vessanpesu

makkarin siivous

työhuoneen siivous

kaupassa käynti

pyykinpesu

työttömänä taisi käydä ihan työstä kodinhoito?

Kyllä siinä muutaman tunnin joka päivä sai kulumaan, joinain kauemminkin. Mutta minä olen aina ollut sitä mieltä, että kotityöt jaetaan vapaa-ajan mukaan. Jos molemmilla kokopäivätyö/koulu, niin puoliksi (+lapselle jotain), mutta jos toisella on paljon enemmän vapaa-aikaa, on hänellä myös paljon enemmän kotitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän