Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä rikoksen teen, jos varaan itselleni koronatestiajan Helsingissä?

Vierailija
09.01.2022 |

Omaolo suosittaa koronatestin ottamista, mutta helsinkiläisenä pitäisi olla menemättä.

Kai ne tautitapaukset saadaan painettua alaspäin näinkin, kun ei testiin pääse.

Kotitestit ovat oikeasti vähävaraiselle iso menoerä, kun niitä pitäisi tehdä useita. Ja silti voi saada väärän negatiivisen, vaikka olisi positiivinen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät ilman hoitoa, kun paska osuu tuulettimeen.

Vierailija
2/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen hoitajan, joka Helsingissä hyödynsi sotetyöntekijästatustaan päästääkseen jonon ohi testiin, koska oli matkustamassa maahan jossa vaaditaan negatiivinen testitulos. Eli ihan omantunnon mukaan vaan varaat nyt ajan. Itse pääsisin työterveydenhuollon kautta, mutta peruin juuri aikani koska kotitesti oli positiivinen enkä tarvitse merkintää sairastetusta taudista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen hoitajan, joka Helsingissä hyödynsi sotetyöntekijästatustaan päästääkseen jonon ohi testiin, koska oli matkustamassa maahan jossa vaaditaan negatiivinen testitulos. Eli ihan omantunnon mukaan vaan varaat nyt ajan. Itse pääsisin työterveydenhuollon kautta, mutta peruin juuri aikani koska kotitesti oli positiivinen enkä tarvitse merkintää sairastetusta taudista.

En ole matkustamassa, enkä pyri pääsemään minkään jonon ohi. Haluaisin vain tietää, sairastanko tautia vai onko flunssa. Kolmosrokote on vasta tammikuun lopussa. En ottaisi sitä, jos nyt olisi korona.

Ap

Vierailija
4/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka varaisitkin ajan, niin toinen juttu on sitten se mihin asti ne seuraavat ajat menee.

Vierailija
5/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaolo käskee aina menemään lääkäriin/terveysasemalle. Tämän minulle kertoi puhelimessa sairaanhoitaja kun yritin varata itselleni alkutalvesta aikaa sen perusteella että Omaolo kehotti soittamaan heti päivystykseen. Laita sinne mitkä tahansa tiedot ja vastaus on aina että kannattaa ilka yhteydessä terveydenhuoltoon. Vastuukysymys.

Vierailija
6/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka varaisitkin ajan, niin toinen juttu on sitten se mihin asti ne seuraavat ajat menee.

Näytti menevän torstaille asti.

Mutta alkuperäinen kysymys: saako ajan varata, vaikkei ole riskiryhmää tai sotehenkilöstöä? Onko nämä 10 000 todettua tartuntaa kaikki riskiryhmäläisiä ja sotehenkilöitä, jos muiden ei pitäisi mennä testiin?

Ap

Vierailija
7/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaolo käskee aina menemään lääkäriin/terveysasemalle. Tämän minulle kertoi puhelimessa sairaanhoitaja kun yritin varata itselleni alkutalvesta aikaa sen perusteella että Omaolo kehotti soittamaan heti päivystykseen. Laita sinne mitkä tahansa tiedot ja vastaus on aina että kannattaa ilka yhteydessä terveydenhuoltoon. Vastuukysymys.

No en minä sitä kysynyt. On kuumetta, päänsärkyä, lihassärkyä ja testiin haluaisin mennä. Että onko se luvallista vai ei?

Ap

Vierailija
8/9 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se omaolo suosittaa testiä, niin kyllähän sen testin silloin saa tehdä! Varaa vain reippaasti aika :)

Vierailija
9/9 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se omaolo suosittaa testiä, niin kyllähän sen testin silloin saa tehdä! Varaa vain reippaasti aika :)

Mutta kun en ole riskiryhmää, enkä sotehenkilöstöä, niin ei pitäisi mennä testiin.

Ota tästä nyt selvää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä