Jos joku haukkuu opettajia, on ilmiselvää, millainen hänen koulumenestyksensä ja -roolinsa on ollut
Kommentit (6)
Olemmeko me koko luokka siis jotain epäonnistujia kun haukuimme jälkeen päin opettajaa joka heitti tunnilla pulpetin yhtä oppilasta päin?
Vierailija kirjoitti:
Olemmeko me koko luokka siis jotain epäonnistujia kun haukuimme jälkeen päin opettajaa joka heitti tunnilla pulpetin yhtä oppilasta päin?
Meidän opettaja kuristi oppilasta. Oppilaan vika kun istui pulpetissa tekemättä mitään kiellettyä. Ai että, opettajat ne ovat aina oikeassa ja tekevät aina oikein!
Juu, meistä on tullut tosi pahasti epäonnistuneita - niiden kp-opettajien mielestä.
Kuten sen ruotsinopettajan, joka löi mua kirjalla päähän ja käski olla hiljaa. Kirjoitin vain M:n ruotsista, ja käytän sitä viikottain työssäni di:nä. Mutta ihan turhaanhan minä arvostelen lasteni opettajia, koska en mitään opettajan työstä tai elämästä tai mistään tiedä.
Olisi pitänyt olla vaan ihan hiljaa ja tyytyväinen, kun täysin ammattitaidoton ja ihmissuhdetaidoton opettaja kertoi silmät leimuten, että aspergerista hän ei ole koskaan kuullutkaan. Seuraavaan palaveriin "Oli ottanut selvää" ja riemusta hihkuen huusi, että "Ne päätyy aina laitokseen ja niiden oikea koulupaikka on X (paikallinen erityisoppilaitos vaikeasti vammaisille)" : Olisi pitänyt olla vaan hiljaa, mutta menin mokoma sanomaan, että olen juu laitoksessa töissä, tutkijana tällä samalla diagnoosilla kuin lapseni on - ja lapsen keskiarvo oli siinä vaiheessa, ilman mitään tukitoimia 8,7. Koulupsykologi tippui kirjaimellisesti tuoliltaan tuon erityisopen takia - ja ei muuten enää ole tässä kunnassa töissä se erityisopettaja. Jännä juttu.
Mutta minulla oli myös aivan loistavia opettajia, eräät parhaista olivat toimineet jo kansakoulussa opettajina ja yksi jopa oppikoulussa...
Yläasteellani oli monia mielestäni huonoja opettajia ja jouduonkin joskus jopa puhutteluun heidän opetustyyliensä haukkumisesta :D
Valmistuin silti 9,7 keskiarvolla, koska itseopiskelutaidot olivat kunnossa.
Mulla on osunut kohdalle pelkästään kannustavia opettajia. Opiskelinkin peruskoulussa ja lukiossa Keski-Pohjanmaalla 70-80 -lukujen vaihteessa.
Eikö kukaan lapsista osannut kertoa tuosta vaikka rehtorille tai edes omille vanhemmille, jotka olisivat vieneet asian eteenpäin?