Miksi ihan ok näköiset tai jopa komeat miehet
puhuvat itsestään "tälläsinä rumina äijinä"?
Kommentit (15)
Itse olen 188cm 85kg kundi. Aikanaan koulukiusattu ja menestys naismarkkinoilla ei ole ollut kummoinen, ehkä ainakin osittain tuhoutuneen itsetunnon vuoksi. Laitoit juuri melkein samalla tavalla, mitä itsekkin sanoit.
Musta taas tuntuu, että monilla komeilla miehillä on vähän liiankin suuret luulot itsestään.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:08"]
Musta taas tuntuu, että monilla komeilla miehillä on vähän liiankin suuret luulot itsestään.
[/quote]
Miehet kyllä keskimäärin arvioivat ulkonäkönsä paremmaksi mitä se todellisuudessa onkaan. Naisilla toisinpäin.
Samasta syystä kuin hoikka nainen menee vinkumaan miehelle "oon kauhee läski"?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:14"]
[/quote]
Eli vääristynyt kehonkuva.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:15"]
[/quote]
[/quote]Tai huomionhakua.
Huomiohuoraus. Tällaiset miehet on helvetin rasittavia, ihan kuin itse oli teininä IIK MÄ OON KAUHEEN RUMA (kehukaakehukaakehukaamua pliiiiiiiiiis)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:15"]
[/quote]
[/quote]Tai huomionhakua.
[/quote]
Niin. Mutta ulkopuolisena et voi sitä koskaan tietää kummasta on kyse.
Siksi, että jos komea mies tunnustaa tietävänsä olevansa komea, niin siitä saa narsistisen mulkun leiman.
t: narsistinen hyvännäköinen mulkku, joka ei häpeä sitä
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:23"]
Siksi, että jos komea mies tunnustaa tietävänsä olevansa komea, niin siitä saa narsistisen mulkun leiman.
[/quote]
Ei. Terveellä itsetunnolla varustettu mies on kaikista viehättävin. Itsensä pitäminen komeana ei täytä mitään narsistisuuden merkkejä, vika on muualla jos sinusta tehdään sellaisia oletuksia.
Samoin se, mitä sinä ajattelet omasta naamastasi ei ole ikinä mikään "totuus". Ulkonäkömieltymykset kun ovat subjektiivisia.
Ruma ankanpoikanen -syndrooma. Ovat nuorempina olleet kuikeloita finninaamoja rumilla silmälaseilla ja epämuodikkailla vaatteilla. Ja ikäisensä tytöt ovat olleet lääpällään niihin luokan hottiksiin. Sitten kuluu muutama vuosi, kasvavat miehiksi, valmistuvat ammatteihin, välissä ehkä ollut joku nainenkin joka on ruotinut ulkoasun enemmän naisten maun mukaiseksi. Mutta sisimmässään ovat edelleen niitä luokan epäsuosittuja ylikasvaneissa hiuksissaan ja hammasraudoissaan.
Oma mieheni on tällainen. On kiva kehua hänen komeuttaan kun toinen niin symppiksenä hymyilee kuin naantalin aurinko kun vastaavasti ikäluokkansa naistenmiehet ovat jo ukkoontuneet. Ja siis ihan 40+ tässä jo ollaan.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:23"]
[/quote]Yleensä mies ottaa ulkonäkönsä itse puheeksi, ei sitä kukaan häneltä kysele...
Kissanpäivät koittaa vielä monelle rumalle miehelle. Olin itse pullukka nuorempana mutta nyt kolmikybäsenä elämäni kunnossa ja nörttinä hommasin itselleni hyvän koulutuksen ja työpaikan. Yläasteen kovikset on pääsääntöisesti kaljuuntuneita bändipaita+mustat farkut jokasäällä pelleja ja ne kuumat tytöt levähtäneitä muumimammoja. Nautin joka hetkestä kun näen näitä nuoruusiän sankareita jotka vittuilivat ja kiusasivat minua.
Keräävät sääliä ja kehuja.