Miksi Tampereella on ratikkalinjat 1 ja 3, mutta ei 2 ?
Kommentit (20)
Tampereelle piti tulla ratikkalinjat 3 ja 4. Jostain syystä 4 vaihdettiin 1:ksi.
Syy on varmaan se, että linjaa on tarkoitus jatkaa Härmälään ja ehkä Pirkkalaankin. Linja 1 on mennyt Härmälään ainakin siitä asti, kun ensimmäinen johdinauto- eli rollikkalinja alkoi ajaa Koskipuiston ja Härmälän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Google.
Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.
Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.
Eri asia kuin mitä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Google.
Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.
Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.
Osat ovat ihan eri asia kuin linjanumerot.
Onko siinä joku logiikka, että se korvasi kyseisellä numerolla kulkeneet bussit? Eli nyt ei ole busseja 1 ja 3 ?
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle piti tulla ratikkalinjat 3 ja 4. Jostain syystä 4 vaihdettiin 1:ksi.
Syy on varmaan se, että linjaa on tarkoitus jatkaa Härmälään ja ehkä Pirkkalaankin. Linja 1 on mennyt Härmälään ainakin siitä asti, kun ensimmäinen johdinauto- eli rollikkalinja alkoi ajaa Koskipuiston ja Härmälän väliä.
Aivan turha ja typerä tuo numeron vaihtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google.
Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.
Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.
Osat ovat ihan eri asia kuin linjanumerot.
No kerro kun tiedät
Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.
Tamperelaiset junttihuumorin ystävät eivät kehtaisi mennä kakkoseen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.
Vastasin tällä ekaan kommenttiin, että Lentävänniemen linjalle on varattu numero 2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google.
Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.
Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.
Osat ovat ihan eri asia kuin linjanumerot.
No kerro kun tiedät
Niin tiedän, että ratikkaradan rakennusvaiheet (osa 1 ja osa 2) eivät liity millään tavalla siihen, millaisilla linjanumeroilla ratikat ajavat niitä raiteita pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä joku logiikka, että se korvasi kyseisellä numerolla kulkeneet bussit? Eli nyt ei ole busseja 1 ja 3 ?
Linjojen numeroita on vaihdeltu viime vuosina runsaasti. En muista, mihin kolmonen ajoi ennen ratikkaliikenteen aloitusta, mutta ykkönen ajoi Härmälään ja Pirkkalan puolellekin kai. Bussilinjoja 1 ja 3 ei nyt ole.
Koska ne ovat vanhojen bussilinjojen numeroita. 1 meni tayssille, 3 taasen hervantaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.
Vastasin tällä ekaan kommenttiin, että Lentävänniemen linjalle on varattu numero 2.
Missä noin on kerrottu? Minun käsittääkseni linja 3 tulee olemaan tuo mainittu. Ja linja 1:tä on tarkoitus jatkaa Linnainmaalle ja ehkä Kangasalle, ja toisesta päästä Härmälään ja ehkä Pirkkalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä joku logiikka, että se korvasi kyseisellä numerolla kulkeneet bussit? Eli nyt ei ole busseja 1 ja 3 ?
Linjojen numeroita on vaihdeltu viime vuosina runsaasti. En muista, mihin kolmonen ajoi ennen ratikkaliikenteen aloitusta, mutta ykkönen ajoi Härmälään ja Pirkkalan puolellekin kai. Bussilinjoja 1 ja 3 ei nyt ole.
Kolmonen ajoi väliä Hervanta-Lentävänniemi, ja siinä vaiheessa kun linja perustettiin, sanottiin, että ratikka rakennetaan ensimmäisiksi samalle reitille.
Mielestäni linjan numerot pitäisi tulla joko Tapparan tai Ioveksen suomenmestaruusvuosista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.
Vastasin tällä ekaan kommenttiin, että Lentävänniemen linjalle on varattu numero 2.
Missä noin on kerrottu? Minun käsittääkseni linja 3 tulee olemaan tuo mainittu. Ja linja 1:tä on tarkoitus jatkaa Linnainmaalle ja ehkä Kangasalle, ja toisesta päästä Härmälään ja ehkä Pirkkalaan.
Tuo mainittu siis Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne ovat vanhojen bussilinjojen numeroita. 1 meni tayssille, 3 taasen hervantaan.
Vanhojen ja vanhojen. Aika vähän aikaa tuo kolmonen oli Hervantaan ja Lentävänniemeen menevän bussilinjan numerona. Oli suuri linjanumerouudistus, jossa runkolinjoille annettiin yksinumeroiset tunnukset.
Jos ratikan numero olisi suuri luku esimerkiksi 1005, se alkaisi kuumottaa ja miettisi mihin se oikein menee. Ja kuinka kauas.
Vierailija kirjoitti:
Jos ratikan numero olisi suuri luku esimerkiksi 1005, se alkaisi kuumottaa ja miettisi mihin se oikein menee. Ja kuinka kauas.
Linja 666 saattaisi myös olla aika kuumottava.
Google.
Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.
Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.