Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Tampereella on ratikkalinjat 1 ja 3, mutta ei 2 ?

Vierailija
06.01.2022 |

?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google.

Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.

Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.

Vierailija
2/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle piti tulla ratikkalinjat 3 ja 4. Jostain syystä 4 vaihdettiin 1:ksi.

Syy on varmaan se, että linjaa on tarkoitus jatkaa Härmälään ja ehkä Pirkkalaankin. Linja 1 on mennyt Härmälään ainakin siitä asti, kun ensimmäinen johdinauto- eli rollikkalinja alkoi ajaa Koskipuiston ja Härmälän väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google.

Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.

Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.

Eri asia kuin mitä kysyttiin.

Vierailija
4/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google.

Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.

Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.

Osat ovat ihan eri asia kuin linjanumerot.

Vierailija
5/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä joku logiikka, että se korvasi kyseisellä numerolla kulkeneet bussit? Eli nyt ei ole busseja 1 ja 3 ?

Vierailija
6/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereelle piti tulla ratikkalinjat 3 ja 4. Jostain syystä 4 vaihdettiin 1:ksi.

Syy on varmaan se, että linjaa on tarkoitus jatkaa Härmälään ja ehkä Pirkkalaankin. Linja 1 on mennyt Härmälään ainakin siitä asti, kun ensimmäinen johdinauto- eli rollikkalinja alkoi ajaa Koskipuiston ja Härmälän väliä.

Aivan turha ja typerä tuo numeron vaihtaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google.

Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.

Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.

Osat ovat ihan eri asia kuin linjanumerot.

No kerro kun tiedät

Vierailija
8/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelaiset junttihuumorin ystävät eivät kehtaisi mennä kakkoseen.

Vierailija
10/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.

Vastasin tällä ekaan kommenttiin, että Lentävänniemen linjalle on varattu numero 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google.

Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.

Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.

Osat ovat ihan eri asia kuin linjanumerot.

No kerro kun tiedät

Niin tiedän, että ratikkaradan rakennusvaiheet (osa 1 ja osa 2) eivät liity millään tavalla siihen, millaisilla linjanumeroilla ratikat ajavat niitä raiteita pitkin.

Vierailija
12/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku logiikka, että se korvasi kyseisellä numerolla kulkeneet bussit? Eli nyt ei ole busseja 1 ja 3 ?

Linjojen numeroita on vaihdeltu viime vuosina runsaasti. En muista, mihin kolmonen ajoi ennen ratikkaliikenteen aloitusta, mutta ykkönen ajoi Härmälään ja Pirkkalan puolellekin kai. Bussilinjoja 1 ja 3 ei nyt ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ovat vanhojen bussilinjojen numeroita. 1 meni tayssille, 3 taasen hervantaan.

Vierailija
14/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.

Vastasin tällä ekaan kommenttiin, että Lentävänniemen linjalle on varattu numero 2.

Missä noin on kerrottu? Minun käsittääkseni linja 3 tulee olemaan tuo mainittu. Ja linja 1:tä on tarkoitus jatkaa Linnainmaalle ja ehkä Kangasalle, ja toisesta päästä Härmälään ja ehkä Pirkkalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku logiikka, että se korvasi kyseisellä numerolla kulkeneet bussit? Eli nyt ei ole busseja 1 ja 3 ?

Linjojen numeroita on vaihdeltu viime vuosina runsaasti. En muista, mihin kolmonen ajoi ennen ratikkaliikenteen aloitusta, mutta ykkönen ajoi Härmälään ja Pirkkalan puolellekin kai. Bussilinjoja 1 ja 3 ei nyt ole.

Kolmonen ajoi väliä Hervanta-Lentävänniemi, ja siinä vaiheessa kun linja perustettiin, sanottiin, että ratikka rakennetaan ensimmäisiksi samalle reitille.

Vierailija
16/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni linjan numerot pitäisi tulla joko Tapparan tai Ioveksen suomenmestaruusvuosista.

Vierailija
17/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.

Vastasin tällä ekaan kommenttiin, että Lentävänniemen linjalle on varattu numero 2.

Missä noin on kerrottu? Minun käsittääkseni linja 3 tulee olemaan tuo mainittu. Ja linja 1:tä on tarkoitus jatkaa Linnainmaalle ja ehkä Kangasalle, ja toisesta päästä Härmälään ja ehkä Pirkkalaan.

Tuo mainittu siis Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi.

Vierailija
18/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ovat vanhojen bussilinjojen numeroita. 1 meni tayssille, 3 taasen hervantaan.

Vanhojen ja vanhojen. Aika vähän aikaa tuo kolmonen oli Hervantaan ja Lentävänniemeen menevän bussilinjan numerona. Oli suuri linjanumerouudistus, jossa runkolinjoille annettiin yksinumeroiset tunnukset.

Vierailija
19/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ratikan numero olisi suuri luku esimerkiksi 1005, se alkaisi kuumottaa ja miettisi mihin se oikein menee. Ja kuinka kauas.

Vierailija
20/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ratikan numero olisi suuri luku esimerkiksi 1005, se alkaisi kuumottaa ja miettisi mihin se oikein menee. Ja kuinka kauas.

Linja 666 saattaisi myös olla aika kuumottava.