Joku valitti aamulla pyykinpesusta loppiaisena. Kenellä EI ole käynyt joko pyykinpesukone tai astianpesukone tänään?
Kommentit (21)
Lypsykone käynyt, lehmät tyytyväisiä. Eivät valittaneet melusta.
Lomapäiväthän on just sitä varten että ehtii tehdä kotitöitä, kuten pyykinpesua.
Miten loppiaista muka juhlitaan? Istumalla hiljaa kynttilänvalossa kotisohvalla? Puolella näistä kalenterin "pyhäpäivistä" ei ole minkään sortin perinteitä elossa enää nykypäivänä, kai nyt jokainen saa käyttää ne ihan miten lystää.
Ei tulis mieleenkään loppiaisena käyttää.
Mulla ei vielä ole, mutta laitan tiskikoneen kyllä vielä illalla päälle. Kunhan nyt sinne kertyy ensin riittävästi astioita.
Meillä ei käy mikään kone tänään.
Käytetään pörssisähköä ja koneet käyvät silloin kun hinnat ovat alhaalla. Viime aikoina ollaan pesty pyykit ja astiat öisin.
Eipä oo tänään tarvinnut kumpaakaan konetta.
Ollaan oltu alkuviikko lomalla ja enimmäkseen pyjamassa (teini jo ennen joulua) joten ei pyykkiä ole kertynyt. Muutenkin pyykkäilen useimmiten vain vkl.
Eilistä uuniruokaa tänäänkin, niin ei ruuanvalmistustiskejä. Ja kun eilen tiskattu, niin ei lautasia tai lasejakaan vielä koneellista ole.
Olen käyttänyt astia- ja pyykkikonetta ja kuivausrumpua ja sitä kuuluisaa smoothie konetta nyt loppiaisena. Ja kävin kaupassa. Ja kohta saunon.
Pyykinpesu on aivan sallittua 10-18 pyhäpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Miten vietät loppiaisen?
Ei ole tänään koneita päällä. Voin pestä kaiken huomennakin tai lauantaina.
Pyrin olemaan käyttämättä pesukoneita pyhinä, koska arkiviikko kaipaa pyhäpäivien tuomaa rytmitystä. Joskus voin jotain pesaista pikaohjelmalla, jos on pakko saada puhdasta vaatetta tai astiaa heti. Muuten pyrin ennakoimaan ja pesemään muina päivinä.
Olen huomannut kaupan alan duunareiden lopettaneen pyhäpäivinä kotitöiden tekemisen välttelyn, kun niillä kaikki päivät voi olla työpäiviä ja pyhät merkitsevät vain lisää palkkaa. Muutenkin sellaiset metelöi oli mikä päivä tahansa. Joulut ja pääsiäiset on jo kuin juhannuksia, pelkkiä ryyppäämispäiviä.
Onko nyt joku pyhäpäivä? Teen kolmivuorotyötä ja minulla ei ole olemassa kuin työpäiviä ja vapaapäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Juu meillä käy tiskikone joka päivä ja tänäänkin on ollut päällä varmaan kolme kertaa. Pyykkiä olen pessyt koko päivän, kun kerrankin ehtii
Komppaniaako muonitat?
Pesen pyykkiä kerran viikossa, ja pyykkipäivä on keskiviikkoisin joten ei ole käynyt tänään pyykkikone, astianpesukonet en omista
Pyykit pesin eilen ja tiskikone on vielä vajaa eli kumpikaan ei ole pyörinyt. Jos olisi ollut tarve, niin olisi kyllä laitteita käytetty, ei pyhä olisi siihen vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Yksi vuoden tärkeimmistä pyhäpäivistä.
T. Poikamies
Vierailija kirjoitti:
Juu meillä käy tiskikone joka päivä ja tänäänkin on ollut päällä varmaan kolme kertaa. Pyykkiä olen pessyt koko päivän, kun kerrankin ehtii
Kolme kertaa tiskikone päällä? Miten ihmeessä? Aina sillä välin, kun kone pesee edellistä astiasatsia, niin tiskipöytä jo täyttyy likaisista astioista? Ehkä sulla on suurperhe.
Sinänsä tietysti tiskikonetta voi ihan hyvin käyttää loppiaisena tai jouluna tai juhannuksena tai ihan minä päivänä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vietät loppiaisen?
Katselin sarjamurhaajien haastatteluja.
Ei loppiainen ole päivä milloin pitäisi olla täysin hiljaa.
Olen pessyt tänään pyykkiä ja peräti imuroinut. Minulla ei ole mitään loppiaiseen liittyviä perinteitä. Mitä silloin yleensä tehdään? Paitsi raivataan joulukoristeet pois?