Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena -kierukka ja menkat

Vierailija
06.01.2022 |

Minulle laitettiin Mirena -kierukka 09/2019, eli on ollut nyt reilu 2 vuotta. Kierukka laitettiin runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten takia. Nyt kuukautiset ovat palanneet, eivät ihan yhtä reiluina kuin aiemmin, mutta silti normaalia runsaammat. Kuukautiskipuja ei onneksi ole ollut, mutta ovulaatiokipua kyllä.
Mietinkin, voisikohan kierukan jo vaihdattaa, kun se on tosiaan laitettu runsaiden ja kivuliaiden menkkojen hoitoon?
Aion kyllä ottaa yhteyttä terkkariin, mutta ovat nyt kovin kiireisiä pandemian vuoksi, siksi kyselen jos jollakin täällä olisi kokemusta tai tietoa asiasta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmas Mirena menossa. Ennen sitä kuukautiset oli järkyttävän runsaat ja kivuliaat (parina ekana vuotopäivänä imukykyisin side ei pitänyt tuntiakaan, kun jo vuosi yli). Eka Mirena niukensi vuodot tosi pieneksi, toinen lopetti vuodon kokonaan (oi autuus että elämä oli helppoa), mutta vuosi sitten asetettu kolmas Mirena ei enää riitä pitämään vuotoa pois. Onneksi sentään vuoto maltillista. Mulla vaihtoväli ollut 4 vuotta juuri sen vuoksi, kun vuoto runsastunut 3,5 vuoden kohdalla. Nyt kierukan kanssa suositeltu pillereitä, koska pelkkä kierukka ei riitä pitämään vuotoja pois. Itsellä siis kuukautisten aikana todella rankat kivut ja ripulointi, vaikka vuoto niukempi. Haittaa siis arkea aika tavalla. Vielä en ole pillereitä aloittanut, mietityttää kun e niitä ole koskaan syönyt.

N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän