Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea stressi kissoista

Vierailija
27.04.2015 |

Asumme rivitalossa alueella, jossa paljon pieniä tontteja taloineen. No siis asiaan: Meillä on pari kissaa, jotka näin kevään korvilla ja myös muutenkin, kärkkyy jokaista tilaisuutta lähteä karkuun ulkoilemaan. Ongelmana on mieheni, joka on varsinainen taivaanrannan professori, ja kehitysvammainen lapseni. Näistä kumpikaan ei osaa varoa kissojen ulos väijymistä, vaan he päästävät aina vahingossa kissat karkuun, kun takapihalle menevät. Ei auta minun sanomiset, enkä aina pysty olemaan tampuurimajurina vahtimassa.

Ongelmani on valittavat naapurit. Mä todella ymmärrän heitä, etteivät he halua kissoja kuljeksimaan ja tuhoja tekemään. Asiasta on vain tullut minulle hirveä stressi ja masennuksen aihe. Tuntuu sitä, etten voi omaa takapihaa käyttää koko tulevana kesänä. Olen empaattinen ja rauhaa rakastava ihminen, enkä kestä ihmisten valituksia ilman todella huonoa mieltä.

Nyt olemmekin päättäneet hankkia itsellemme omakotitalon vähän syrjemmästä. En näe asiaan muuta vaihtoehtoa. Rakkaista kissoista en voi luopua. Lainaa haimme asuntoa varten, toivottavasti saamme, vaikka minä opiskelen.

Mikä pointti tällä avauksella? Ehkä pientä ymmärrystä ja myötätuntoa ja vinkkejä karkulaisongelmaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/5 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä. Tuo olisi kyllä pelastus. Meidän takapiha on vain niin onnettoman kokoinen, ettei sinne mahdu. Laitan kyllä sinun vinkkisi korvan taakse ja mietin, voisiko sen kuitenkin toteuttaa.

Hyvää kevättä ja vappua sinulle.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne kissat karkailee ulos omakotitalostakin yhtä helposti. Tietysti jos lähin naapuri on vasta kilometrin päässä, niin ei ehkä niin haittaa.

Vierailija
4/5 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on onnettoman pieni takapiha, niin siitähän voisi tehdä ison kissojen ulkoiluhäkin. Verkko vain koko pihan ympäri, niin kissat pääsevät ulkoilemaan turvalliselle alueelle. Onhan kissat leikattu?

Vierailija
5/5 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nelonen ja viitonen kommenteista. Kissat ovat leikattuja uroksia ja varmaan pääsevät karkuun myös omakotitalosta. Ajattelitko viitonen, että laitamme vain  häkkimatskua takapihan päälle aitoihin kiinni? Sen voisi toteuttaa kyllä, ainakin paperilla. Mitenkähän käytäntö ,takapihamme on täysin aidoitettu ja mitähän talonyhtiön säännöt rakennelmasta sanoisi. Kiitos siis vinkistä 5.nen.