Elämänkoululaiset
Oletteko huomanneet, että nykynuoristakin tulee jo niin nopeasti elämänkoululaisia? Jos nuori on joutunut olemaan lastenkodissa tai laitoksessa pitkäänkin, niin paluuta siitä ei enään ole. Se on karu fakta. Käy vain sääliksi esimerkiksi täällä tampereellakin miten moni nuori jo narkkaa, ryyppää, hengailee keskustorilla yli 10 vuotta vanhempien konkareiden kanssa, jotka narkannut jo vuosia eikä välttämättä edes omaa asuntoa. Baareissa kun olen käynyt niin ei siellä nuoret enään ole pelkästään alkoholin kanssa tekemisissä. Porukka on siellä oikeasti essoissa ja puolustelee vielä jälkeenpäin käyttöänsä sillä, että sitä tapahtuu vain viikonloppuisin. Kuitenkin moni oma kaverini on jo addikti, muttei vain tajua sitä.
Helsingissä on iha sama meininki, ehkä astetta pahempana vielä. Enemmän ihmisiä= enemmän huumeita. Enemmän baareja ja niin edelleen. Säälittää vaan kun niin nuoret ovat jo pilanneet elämänsä ja on menossa alaspäin huimaa vauhtia. Tuntuu pahalta kun on menettänyt hyviä ystäviä viinalle ja huumeille. Olen 20- vuotias ja ihmettelen vain tätä nykymenoa. Onko muita täällä, jotka ovat huomanneet saman?
Kommentit (10)
Olen valitettavasti huomannut saman ilmiön. Työskentelen nuorten parissa täällä Tampereella ja niin moni nuori on eksynyt aivan pois raiteiltaan juurikin huumeiden ja alkoholin takia. Olen huomannut työssäni myös sen, että nuorten mielenkiinto tulevaisuuden suhteen on lopahtanut. Ei osata enää ajatella asioita pidemmälle omalta kantilta. Välinpitämättömät vanhemmatkin edes auttavat tätä toimintaa. Vanhempien pitäisi mielestäni seurata lastensa elämää, vaikka täysi-ikäisiä onkin. Missä liikkuvat, kenen kanssa jne.
Esim kannabis ei oo ongelma niin kauan kun se rupee ottaan hallintaa omasta elämästä. Ja sit siirrytää vetään muuta, koska kaikki kaveritki on jo kokeillu kaikkee. Ite oon kokeillu essoja kerran, mut se jäi siihen kertaan. Kaverit käy joka vklp reivaamassa hesas ja on ihan rappiolla. Ei mua kiinnosta tommone elämä.
Kun katsotte työllisyystilannetta, niin tuskin nuoria voi itseään elämänuskon puuttumisesta oikein syyttää, vai mitä?
Ööh, eli sun mielestä siis elämää ei voi elää itseään kunniottaen ilman töitä?
Ainahan niitä on löytynyt, ja tulee löytymään, joille ei riitä viikonloppuinen kannabiksen tai alkoholin nauttiminen.
On se silti vaan sääli et pitää noin nuorena jo tuhota elämäänsä. Käy näiden jälkeläisiäkin sääliksi kun teiniäiti on kouluttamaton rasistinarkkari. Miksi niitä lapsia täytyy tehtailla kun ei oma elämäkään ole kunnossa?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1441501387994.html?utm_source=facebook.com&utm_campaign=fb-share&utm_medium=social&utm_content=android.iltasanomat.fi Miksi on VIIDES tulossa kun jo neljän ensimmäisen ruokkiminen on hankalaa? Lapsella lääkärihaaveet.... yleensä tämmmöinen huono-osaisuus ja vanhempien malli periytyy,poikkeuksiakin tietysti löytyy. Suomessa koulutus on ilmaista tämän elämänkoululaisäiti olisi tietysti halutessaan voinut opiskella jotain ylä-asteen jälkeen. Mutta hei yhteiskunta ja muut veronmaksajat elättävät...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288607346465.html 26-vuotias sossun elätti kuohuttaa – 1100€/kk tekemättä juuri mitään
Juuh ite oon 19v ja puolet mun kavereista on jo raskaana :D Ne on tyhmiä, ei oo käyny peruskoulun jälkeen mitään kouluja, juovat, polttavat tupakkaa ja postaavat tunnin välein facebookkiin kuvia niiden lapsistaan.