Koomista, kun maalla asuvat sukulaiset tulee kaupunkiin.
Joka paikkaan menevät autolla. Meillä lähikauppaan 800m ja sinne EI VOI kävellä. Metrolla voivat mennä kyllä keskustaan, kunhan joku vie metroasemalle autolla (matkaa 1,5km).
Toisille sukulaisille pääsisi kätevästi bussilla ovelta ovelle. Bussi kulkee 10min välein. Mutta ei. Sinnekin pitää mennä autolla.
Huvittavaa touhua!
Kommentit (34)
Tottumuskysymys. Valitettavasti sä et voi käyttäytyä niin kuin olet tottunut, kun menet heille kylään.
Minua huvittavat kaupunkilaiset maalla. Joka paikkaan pitää päästä autolla. Jopa postit noudetaan niin, että ajetaan auto postilaatikon vierelle ja ojennetaan käsi ikkunasta. Ei muuten, mutta kun mökkiläisillä ei ole omaa laatikkoa vaan posti tulee meidän laatikkoon ja tässä meidän pihapiirissä ajavat kukkalaatikot kumoon kurottaessaan laatikolle.
Kyllä ne mua vähän hulluna pitää, kun kävelen heidän luona lähikauppaan(2km) ja menen pyörällä kylälle :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:29"]
Kyllä ne mua vähän hulluna pitää, kun kävelen heidän luona lähikauppaan(2km) ja menen pyörällä kylälle :) Ap
[/quote]Tää ei sit ollukkaan mikään maalainen - kaupunkilainen juttu, vaan erillaiset ystävykset juttu. Joten miksi läksit?
Kaupunkiin tullaan nimenomaan treenaamaan kaupunkiajoa, sitä kun tulee niin harvoin tarvinneeksi.
Maalaiset pitää hulluna kun kävelen kilometrin kauppaan ja ylipäätään liikun maalla kävellen. Tai jos busseja menee kolme päivässä niin suunnittelen menot bussiaikataulun mukaan.
Ihanko puoli vuotta olit ehtinyt stadissa asua ap? Mua ällöttää nää tyypit jotka ovat ihan läpeensä maalaisia yrittävät esittää että asia jotenkin muuksi muuttuisi Helsinkiin muuton jälkeen. Voin kertoa että ei pidä paikkaansa; ei se muutu, itse asiassa pahenee vaan vuosien mittaan.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:42"]Ihanko puoli vuotta olit ehtinyt stadissa asua ap? Mua ällöttää nää tyypit jotka ovat ihan läpeensä maalaisia yrittävät esittää että asia jotenkin muuksi muuttuisi Helsinkiin muuton jälkeen. Voin kertoa että ei pidä paikkaansa; ei se muutu, itse asiassa pahenee vaan vuosien mittaan.
[/quote]
Nin juuri. Helsinkiläinen ei ole yhtään kummempi kuin kukaan muukaan ihminen mutta muualta tulleet on heti niin hesalaisia kun muuttokuorma tärähtää pihaan.
Suuri osa helsinkiläisistä on muualta tulleita alunperin.
Niin ja minusta kyllä Helsingissä mennään autolla joka paikkaan jos pystyy ja maaseudulla ja pienemmissä kaupungeissa kävellään ja pyöräillään.
Aloittaja ihme niuhottaja.
Syntyperäinen Stadilainen olen :) Aina liikkunut julkisilla, kun ei täällä autoa tarvitse.
Ap
Ohis, mutta kaikki helsinkiläiset ovat muualta tulleita alun perin :D
Onko se jotenkin ap sulta pois jos joku (oli maalainen tai ei) menee joka paikkaan autolla. Kai se nyt vielä on vapaa valinta varsinkin jos haluaa etsiä parkkipaikkaa puolipäivää ja vielä maksaa itsensä kipeeksi siitä.
Itse kuljen pyörällä kesät talvet mutta en kyllä ole sen takia yhtään parempi ihminen tai superkaupunkilainen.
Ja kun tarkemmin ajattelen niin ainakaan minua ei kiinnosta toisten autoilut pätkääkään...
Täällä maalla on lähikauppaan 7 km, fillaroin sinne kesät talvet. Autoa käytän vain todella kovilla pakkasilla. Helsingissä kävelen kaikki alle 5 km matkat ja pidemmät kuljen julkisilla. Hassua, kun meitä landepaukkujakin on erilaisia :D
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:36"]Maalaiset pitää hulluna kun kävelen kilometrin kauppaan ja ylipäätään liikun maalla kävellen. Tai jos busseja menee kolme päivässä niin suunnittelen menot bussiaikataulun mukaan.
[/quote]
Entä jos ei mene yhtään bussia koko päivänä eikä koko viikolla millä sitte menet.
Jos mulla olisi auto näin helsinkiläisenä, en todellakaan kävelisi edestakaisin parin kilometrin kauppareissuja ostoksia selkä vääränä raahaten. Hulluhan olisin. Pakko on kun ei sitä autoa ole, mutta ei tuo mitään hauskaa ole.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:57"]
Ohis, mutta kaikki helsinkiläiset ovat muualta tulleita alun perin :D
[/quote]
Jaa kukaan ei ole syntynyt siis Helsingissä. Tämäpä oli uusi tieto.
Ehkä hiukan eri juttu jos yksinäsi käyt kaupassa 800 m päässä, kuin jos sukulaiset ostavat ruokaa sinun lisäksi myös omalle perheelleen. Alkaa pikkasen kassi painaa matkalla...
Jos ne olis tosiaan maalaistollukoita, niin kuin ap vihjaa, eivät he osaisi ajaa autolla Helsingissä.
T:oikea maalaistollukka, jota ei saisi ratin taakse isossa kaupungissa edes kilon kappaleina :D
Mun mielestä oli söpöä ku sukulaiset (noin 30 v) olivat ihan ihmeissään Helsingin keskustassa, liukuportaista lähtien. Metrossa eivät ikinä ennen olleet myöskään.
Todella huvittavaa.