Mitä ihmettä pitäisi tehdä, työpaikka asiaa...
Minulla on kesälle varma, noin. 3,5 kk virkavapaansijaisuus paikassa jossa olen ollut ennenkin pätkätöissä. Hyvä työpaikka ja osaan ennestään työtehtäviä (sielläkin on jotain muuttunut). Nimittämiskirja on tulossa ja olen ottanut paikan vastaan, alkaa kuukauden päästä. Sieltä soitti just äsken vielä se esimies perään...
Nyt eräs tuttu soitti että tarjolla saattaisi olla kirjanpitäjän paikka. Minulla ei ole kokemusta juuri ollenkaan kirjanpidosta. Tämä paikka alkaisi ilmeisesti toukokuun lopussa, kun olen jo varmasti aloittanut toisessa paikassa. Hän siis sanoi minulle että soita (on ilmeisesti pomonsa kanssa jotain puhunut, että en mistään umpimetsästä soittelisi, ja tästä on ollut puhetta siis monta kertaa) Tiedän että sinne on otettu esim. harjoittelun jälkeen työntekijä (ei siis missään nimessä valmis kirjanpitäjä), ja lähiaikoina on tullut myös uusi jolla ei kuulemma paljoakaan kokemusta. Tämä joka sieltä lähtee pois, niin hänellä on kuitenkin erikoisalanaan erittäin hankala yritysala. Mietin että jos pääsen haastatteluun, niin oon ihan änkkäönkkö en minä mitään osaa (olen oppimiskykyinen, mutta vähän semmonen arka kuitenkin, enkä itseäni osaa esille tuoda).
Jos ne mut ottaisivat, ja opettaisivat minusta kirjanpitäjän, niin mites tuo jo voimassaoleva määräaikaisuus?? Se on toki niin lyhyt... Mutta vaikkapa koeajalla tuolla, ja 1 kk:n jälkeen, et sä mitään osaa ja ulos. Sinne meni varma pätkä, ja tulevaisuus uusiin pätkiin.
Mulle kävi viime kerrallakin näin. Olin saanut pätkän ja sitten yksi tutun tuttu soitti yllättäen haastatteluun. No en saanut sitä paikkaa, eikä kyllä harmittanut kun oli hyvässä paikassa pätkä. Olin siis haastattelussa umpisurkea, en tosissani halunnut edes paikkaa... Tämä sotkee nyt mun ajatukset ihan täysin! Eli lähdenkö tavoittelemaan paikkaan ja vakuuttamaan että kyllä, olen oppivainen yms ( varmaan kohdallani voisi käyttää myös palkkatukea/opsoa) Sitten jännitän viikkotolkulla päätöstä, ja hermoilen sen varman paikan kanssa... Uuden paikan pitäisi varmaan olla pitempi kuin sen varman? Vai pystynkö sen noin vain heivaamaan (kun olen jo sopinut)??? En osaa ajatella järkevästi, enkä tiedä mitä tehdä.. Pitääkö lähteä tavoittelemaan jotain joka on tosi epävarmaa...