Aiotko äänestää aluevaaleissa ?
Aiotko äänestää aluevaaleissa jotka pidetään 23.1.2022 ?
Itse en aio äänestää,koska vastutan uutta hallintohimmeliä jota ei tarvita. Jossain vaiheessa maakunnat varmaan saa verotusoikeuden ja se nostattaa kokonaisvero astetta entisestään.
Kommentit (17)
En ole äänioikeutettu, sillä olen helsinkiläinen.
Hyvinvointialueet eivät ole uusi hallintohimmeli, vaan välttämätön kehitys siihen, että soteasiat saadaan pois kuntien vastuulta. Kunnat ovat keskenään hyvin eriarvoisessa asemassa. Pieni taantuva paikkakunta ei pysty huolehtimaan mummoistaan, kun työikäisiä veronmaksia ei ole.
Osa hyvinvointialueista on vain aivan liian pieniä. Niitä pitäisi olal vähemmän, mutta se on keskustan syytä se, miksi ne ovat noin pieniä.
No en todellakaan, aivan täysin pelle- ja paskavaalit. Kukaan ei äänestä.
On se kumma kun nämä aluevaalit voidaan järjestää, vaikka korona riehuu. Kuntavaalit siirrettiin muutaman sadan koronapositiivisen takia. Kunnon suhmurointia
Helsinkiläisenä ei voi. Muuten kyllä äänestäisin varmasti. Mielestäni ovat tärkeät vaalit. Tärkeämmät kuin kuntavaalit (paitsi Helsingissä).
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun nämä aluevaalit voidaan järjestää, vaikka korona riehuu. Kuntavaalit siirrettiin muutaman sadan koronapositiivisen takia. Kunnon suhmurointia
Kepulaisten korruptiota.
Luin ensin, että haluatko äänestää alusvaatteissa…
Tietysti, jos aikoo jotain terveyspalveluja saada tulevaisuudessa niin kyllä jokaisen pitäisi olla äänestämässä, Helsingissä tätä vaalia ei ole, mutta muualla Suomessa valitaan nyt Sote alueiden toiminta.
Tietysti äänestän. Sain kotoa sellaisen opin, että äänestämättä jättäminen ei ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
En ole äänioikeutettu, sillä olen helsinkiläinen.
Hyvinvointialueet eivät ole uusi hallintohimmeli, vaan välttämätön kehitys siihen, että soteasiat saadaan pois kuntien vastuulta. Kunnat ovat keskenään hyvin eriarvoisessa asemassa. Pieni taantuva paikkakunta ei pysty huolehtimaan mummoistaan, kun työikäisiä veronmaksia ei ole.
Osa hyvinvointialueista on vain aivan liian pieniä. Niitä pitäisi olal vähemmän, mutta se on keskustan syytä se, miksi ne ovat noin pieniä.
Tottakai se on uusi hallintohimneli. Miksi muuten jotain edustajia pitäisi äänestää sinne.puhumattakaan verotusoikeudesta jonka he luultavasti tulevat saamaan. Lisää byrokratiaa vaan maahan jota ei tarvita yhtään lisää. Lisäksi soten piti tuoda sääästöjä mutta tuokin miljardien lisäkustannuksia lisää.linkistä tuo, että sote tuo miljardien lisälaskun veromaksajille. https://yle.fi/uutiset/3-12111772.
Aluksi ajattelin että en. Mutta sitte näillä vaaleilla on merkitystä, kun valitaan se himmeli. Ja niistä asioista päätetään, eli nyt sillä merkitystä. Jos et äänestä turha valittaa kun ei osata päättää, Noh olisit äänestänyt ehdokasta.
Mistä saisi tietoa mitä kukin edustaja on mieltä asioista ja missä tiedot kuka ehdolla . Etsinyt mutta ei ole löytynyt .
Mua pelottaaa lähteä jo sinne äänestyspaikallekin niin paljon että oksennan. Pelkään ihmisiä niiin paljon.
Siis missä? Eks ne ole pressavaalit. Väyrynen pressaksi.