Allergiset! Onko Omo sensitive pyykinpesuaine teille ok?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Pesupähkinät on sopivimmat
Jos tykkäät haista.
Pesupähkinöistä jää hirveä lemu. Asuin ennen talossa, missä oli joku ekokampaaja/kauneushoitola ja he pesivät taloyhtön koneessa pyyhkeensä pesupähkinöillä. Itse pesin heidän jälkeen tuoksuttomalla aineella ja sain pyykkiini pesupähkinöiden hajun.
Itselleni omo sensitive olisi ihan ok, mutta suosin zeoliitittomia aineita. Siksi usein käytössä erisan ja Serto tai nestemäiset tuoksuttomat.
Itse suosin allergia- ja astmaliiton tunnuksen saaneita merkkejä ja kotimaisia tuotteita. Serto on ollut meillä paras.
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin allergia- ja astmaliiton tunnuksen saaneita merkkejä ja kotimaisia tuotteita. Serto on ollut meillä paras.
Sertoa käytetään meilläkin, eikä siinä ole pyykkikonetta tukkivaa zeoliittia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siinä ole se kaikista pahin haju?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajusteeton ei kyllä haise minusta millekään.
Erisan käytössä täälläkin, joskus myös Serto. Olen käyttänyt myös jotain ekomerkkejä, esim. Ole Hyvän tuoksuton nestemäinen on mielestäni ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serto on tuoksuton.
Sertoa saa tuoksuttomana ja miedosti tuoksuvana. Minusta se tuoksuva ei tuoksu liikaa, sellainen tosi mieto pesuaineen tuoksu.
Ei todellakaan Erisan on meilläkin käytössä
Vierailija kirjoitti:
Pesupähkinöistä jää hirveä lemu. Asuin ennen talossa, missä oli joku ekokampaaja/kauneushoitola ja he pesivät taloyhtön koneessa pyyhkeensä pesupähkinöillä. Itse pesin heidän jälkeen tuoksuttomalla aineella ja sain pyykkiini pesupähkinöiden hajun.
Itselleni omo sensitive olisi ihan ok, mutta suosin zeoliitittomia aineita. Siksi usein käytössä erisan ja Serto tai nestemäiset tuoksuttomat.
Omo jauheessa ei ole zeoliittia. Ei ainakaan color sensitive jauheessa, jota itse käytän. EU-lainsäädännön mukaan zeoliitti pitää mainita pakkauksessa, eikä Omossa lue missään tuota zeoliittia. Menin pidemmälle ja luin Unileverin sivuilta Omo sensitive color pesujauheen ainekset yksitellen listattuna, eikä siellä ollut zeoliittia, eikä zeoliittia mainittu millään synonyymilläkään. Ehkä joskus on ollut, muttei enää.
Hajusteeton on ok. Mielellään nestemäinen. Jauhe kerääntyy pesukoneeseen herkemmin etenkin liika-annostelussa.
Kauppaketjujen paljon halvemmat hajusteettomat ihan ok (ilman zeoliittia). Välillä kannatta vaihtaa merkkiä pesutuloksen kannalta.
Pesupähkinät on sopivimmat