Äitini sanoi että olen liian vanha olemaan ensi synnyttäjä
Kommentit (28)
Toki. Siirryt automaattisesti uudelleensynnyttäjäksi.
Meidän äiti sanoi, että olet liian nuori ensisynnyttäjäksi.
Ensisynnyttäjien keski-ikä lienee siinä 29 vuotta Suomessa. Eli oothan vanhemmalla puolella.
Ihan normaali ikä synnyttää. T. Äiti
Sano äidille, että siinä tapauksessa hän on liian vanha mummoksi.
Sitten jätät ensimmäisen synnyttämättä ja aloitat suoraan toisella. Problem solved!
Äitisi on liian vanha isoäidiksi. Voit todeta tämän ja lisätä, että ennen kaikkea hän on siihen liian tyhmä ja ruma. Tämän kun sanot, niin lupaan, että mielesi kepenee.
Et ole tarpeeksi kypsä äidiksi, jos kuvittelet oman äitisi olevan auktoriteetti siitä oletko liian vanha äidiksi.
Äitisi on nolo. Olisiko aika katkaista napanuora ja elää omaa elämää?
Kyllä. Porsimista tapahtuu jo ihan liikaa.
Noh, olen itse 32v ja odotan kolmatta ja pohdin että alkaa tuota ikää sen verran olla jo että riskit kasvaa. Toki kaksi helppoa synnytystä alla niin hyvät mahdollisuudet että kaikki sujuu hyvin, mutta kyllä se ikä mietityttää jo tässä vaiheessa. Ja pitääkin mietityttää.
Esikoista en olisi mitenkään uskaltanut tälle iälle jättää. Riskit on liian hyvin tiedossa...
Suurin riski 30 vuoden jälkeen on se, että ei tärppääkään. Itsellä voi kaikki olla kunnossa, mutta miehellä ei. Vuodet kuluvat sitten nopeasti julkisen hoitojonoissa...
biologisilla lähtökohdilla ihanne ikää en voi tähän kirjoittaa koska se olisi kulttuurillisesti asiaton kommentti.
Ikävää äidiltäsi ! On naisia jotka ovat synnyttäneet yli 50 vuotiaana terveitä lapsia.
https://www.newly.se/66-arig-kvinna-fodde-barn-sa-har-ser-hennes-dotter…
Tässä nainen joka synnytti 66 vuotiaana.
Aivot kehittyvät 25v asti fyysisestikin, syy-seuraussuhteiden alue on kesken, ja siksi silloin on ihminen hedelmällisimmillään. Jos jättäisi myöhemmäksi päätöksen niin ei välttämättä kiinnostaisikaan enää.
Sain ensimmäisen lapseni 32-vuotiaana, ihan paras ikä. Ehdin elää eikasta elämää, juoksut juostu ja lapsi oli enemmän kuin tervetullut. Sano äidillesi, että kurjaa ettei hän osaa olla tukenasi ja iloita lapsenlapsestaan.
Vierailija kirjoitti:
Aivot kehittyvät 25v asti fyysisestikin, syy-seuraussuhteiden alue on kesken, ja siksi silloin on ihminen hedelmällisimmillään. Jos jättäisi myöhemmäksi päätöksen niin ei välttämättä kiinnostaisikaan enää.
Miksihän sitten useimmat päättävät tehdä lapsia yli 25v, jotkut jopa yli 40v? Ja monilla on jopa aiemmin lapsia joten tietävät millaista se on, silti haluavat tulla raskaaksi. Ei taida olla kyse aivojen kehittymättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Noh, olen itse 32v ja odotan kolmatta ja pohdin että alkaa tuota ikää sen verran olla jo että riskit kasvaa. Toki kaksi helppoa synnytystä alla niin hyvät mahdollisuudet että kaikki sujuu hyvin, mutta kyllä se ikä mietityttää jo tässä vaiheessa. Ja pitääkin mietityttää.
Esikoista en olisi mitenkään uskaltanut tälle iälle jättää. Riskit on liian hyvin tiedossa...
Mitkä ne riskit on?
Tietenkin on totta kun kerran äitisi niin sanoo,