Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka asuu/on asunut Hollannissa?

Vierailija
15.04.2015 |

Miehen työt vievät meidät ehkä sinne lähivuosiksi (mistä en ole yhtään pahoillani). Haluaisin tietää esim. kouluista ja terveydenhuollosta. Itse yritän ehkä hakea sieltä töitä jossain vaiheessa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä! Olen asunut nyt 5v Hollannissa. 

Kouluista ei ole kokemusta jos tarkoitit peruskouluja, yliopistossa olen kyllä täällä opiskellut. Mutta sen verran tiedän, että lapset aloittavat koulun 4-vuotiaana kerho-tyyppisesi. 

Terveydenhuolto on täysi erilainen systeemi kuin Suomessa. Täällä ei ole terveyskeskuksia, joihin voi vain kävellä sisään. Jokaisella pitää olla tietty omalääkäri "huisarts", joiden vastaanotot ovat kodinomaisia, ja sinne pitää aina varata aika soittamalla tiettyyn aikaan. Ja omalääkäreiden vastaanotot ovat auki ma-pe 9.00-17.00 kuten toimistot. Muina aikoina jos on akuuttiyilanne niin sitten on päivystys. Omalääkäri pitää itse löytää ja sinne rekisteröidytään. 

Jokaisen täällä asuvan täytyy myös hommata terveysvakuutus. Vakuutus on aika kallis (n. 100€ kuussa) ja sen lisäksi on omavastuu €350 vuodessa. Vasta sen jälkeen saa vakuutuksesta korvaukset hoito- ja lääkekuluista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan