Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko tarpeeksi masentunut?

Vierailija
10.04.2015 |

Äiti opetti, että pitää mennä läpi harmaan kiven valittamatta, masennus on heikkoutta, eikä koske meitä, likapyykki pestään kotona. Nyt en jaksa edes kahvia keittää. Koko ajan itkettää. Vihaan elämääni, eikä kukaan ikävöisi jos täältä lähden. Olen jo aikuinen ja perhe on ehjä, lapsia suurperheen verran. Onko nyt aika hakea apua? Mistä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika terveyskeskukseen. Joissain paikoissa voi mennä myös ilman ajanvarausta hoitajan vastaanotolle, joka sitten tarvittaessa ohjaa lääkärille. Saat ainakin lääkityksen, toivottavasti myös lähetteen psykiatrian polille.

Vierailija
2/10 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ainakin lääkkeet, ne on pelkkää rahastusta ja aiheuttaa pelkkää huonoa. Terapia, juttelu voisi auttaa. 

Toinen juttu olisi hoitaa se itse ongelma eli syy masennukseen. Mene vaikka luontoon ja istu silmät kiinni. Hengitä syvään ja mieti mitä haluat elämältäsi, mitä sinulla on ja mitä haluat muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:42"]

Varaa aika terveyskeskukseen. Joissain paikoissa voi mennä myös ilman ajanvarausta hoitajan vastaanotolle, joka sitten tarvittaessa ohjaa lääkärille. Saat ainakin lääkityksen, toivottavasti myös lähetteen psykiatrian polille.

[/quote]

Ihan ensimmäiseksi, unohda lääkkeet! Tutkitusti toimivia masennuslääkkeitä ei ole olemassa. Olin ennen masentunut ja toivoin saavani jotain rauhoittavaa. Jotain mikä saiai ajatukset pois. Luin vähän tutkimuksia ja asiaa koko lääketeollisuudesta ja tajusin, että ensin pitää lopettaa se ajattelu, että lääkepurkki on ratkaisu kaikkeen. Ratkaisu löytyy jostain ihan muusta. Seuraavaksi olet läkeriippuvainen ja siitä pitäisi sitten selvitä.

Vierailija
4/10 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä en halua, vaan jonkun jolle puhua.

Vierailija
5/10 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:45"]

Unohda ainakin lääkkeet, ne on pelkkää rahastusta ja aiheuttaa pelkkää huonoa. Terapia, juttelu voisi auttaa. 

Toinen juttu olisi hoitaa se itse ongelma eli syy masennukseen. Mene vaikka luontoon ja istu silmät kiinni. Hengitä syvään ja mieti mitä haluat elämältäsi, mitä sinulla on ja mitä haluat muuttaa.

[/quote]

Olen eri mieltä. Joskus, monestikin, vasta oireiden hoitaminen antaa voimia syiden hoitamiseen.

Vierailija
6/10 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:50"]

Lääkkeitä en halua, vaan jonkun jolle puhua.

[/quote]

Mene nyt silti sinne terveyskeskukseen. Psykiatriselle sairaanhoitajalle pääsee ainakin puhumaan.

Vierailija
7/10 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:42"]

[/quote]

Ihan ensimmäiseksi, unohda lääkkeet! Tutkitusti toimivia masennuslääkkeitä ei ole olemassa. Olin ennen masentunut ja toivoin saavani jotain rauhoittavaa. Jotain mikä saiai ajatukset pois. Luin vähän tutkimuksia ja asiaa koko lääketeollisuudesta ja tajusin, että ensin pitää lopettaa se ajattelu, että lääkepurkki on ratkaisu kaikkeen. Ratkaisu löytyy jostain ihan muusta. Seuraavaksi olet läkeriippuvainen ja siitä pitäisi sitten selvitä.

[/quote]

Rauhoittavat ja masennuslääkkeet ovat ihan eri asioita. Ainakin itseäni lääkitys on auttanut, tosin oikean lääkkeen löytäminen voi olla melkoista arpomista.

Vierailija
8/10 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti. Hakeudu lääkäriin (tai psyk.sh), mutta muista pitää huolta myös liikunnasta ja oikeanlaisesta ravinnosta. Lenkkeily ja omegat tekevät ihmeitä mielelleä. Tsemppiä.

Vierailija
9/10 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:45"]

[/quote]

Olen eri mieltä. Joskus, monestikin, vasta oireiden hoitaminen antaa voimia syiden hoitamiseen.

[/quote]

Totta, esim skitsofrenia on aivojen toimintahäiriö, ja siten tarvitsee lääkityksen. OT.

Vierailija
10/10 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 11:59"]Olet varmasti. Hakeudu lääkäriin (tai psyk.sh), mutta muista pitää huolta myös liikunnasta ja oikeanlaisesta ravinnosta. Lenkkeily ja omegat tekevät ihmeitä mielelleä. Tsemppiä.
[/quote]
Kiitos. Tiedän, että elämäntavat on tärkeitä ja miten ne vaikuttavat. Nyt ei ole voimia huolehtia niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme