Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äiti kotona vauvan kanssa, mies tekee lähes kaikki kotityöt

Vierailija
09.04.2015 |

Täällä ollaan kovia arvostelemaan joten kertokaapas mielipiteenne tästä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:48"]Niin kun meidän naapuri. Vauva kohta vuoden eikä akka käy ulkonakaan. Mies käy kaupassa, ulkoiluttaa koirat jne. Joskus harvoin ne lähtee koko perhe jonnekin ja jos lähtevät, mies kantaa lapsen autoon, pakkaa vaunut jne autoon ja akka tulee perässä kantaen käsiksukkua.
Päivisin akka ulkoiluttaa koirat omalla aidatulla pihalla eikä siivoa jäljet. Lapsi sisällä koko päivän.

[/quote]

Ehkäpä heillä on samanlainen tilanne kuin meillä. -ap
[/quote]

Ei kuulosta hyvältä

Vierailija
2/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:48"]Niin kun meidän naapuri. Vauva kohta vuoden eikä akka käy ulkonakaan. Mies käy kaupassa, ulkoiluttaa koirat jne. Joskus harvoin ne lähtee koko perhe jonnekin ja jos lähtevät, mies kantaa lapsen autoon, pakkaa vaunut jne autoon ja akka tulee perässä kantaen käsiksukkua. Päivisin akka ulkoiluttaa koirat omalla aidatulla pihalla eikä siivoa jäljet. Lapsi sisällä koko päivän. [/quote] Tarkkaan olet kytännyt naapuria. Ihanko kiikareiden kanssa stalkkasit?

[/quote]

Todisteita on hyvä olla jos aikoo tähdätä ls-ilmoituksella kiusallaan. Ls-ilmoitus ei ole koskaan turhaa.

[/quote]

Eikö salkkareiden koko tuotantokausi olisi jotakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh! Jos mies käy päivät töissä, niin kyllä sinä aikana äidin täytyy pystyä vauva ja kotityöt kaikkinensa tekemään. Hemmetin lelliperseet. T. Kaksosten kanssa hoitovapaalla 3 v.

Vierailija
4/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut näin molemmilla kerroilla ekat n. 4 kk. Toki olen tehnyt itselleni ruoan (tosin joskus mies toi mulle noutoruokaa töistä tullessaan) ja jotain muuta, jos olen ehtinyt ja jaksanut. Mulla vaan vastasyntynyt vie kaiken huomion ja energian. Ja toisaalta priorisoin lasten kanssa leikkimistä kotitöihin nähden muutenkin. Tästä ei ole edes keskusteltu vaan mies on automaattisesti tehnyt lähes kaiken alussa.

Vierailija
6/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinäpähän tekee jos tahtoo.

Vierailija
7/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on vaativa eikä viihdy kuin sylissä, niin jonkun ne kotityöt on tehtävä. Se voi olla myös äiti, jos isä haluaa olla vaihteeksi vauvan kanssa.

Vierailija
8/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä meni niin, että mies teki todella paljon kotitöitä.

Vierailija
9/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole perheen oma asia. Meillä mies oli kotona ja minä tein melkein kaikki kotityöt. Ei sitäkään kukaan ihmetellyt. Eikä ainakaan kellekään tullut mieleen syyllistää miestä.

Vierailija
10/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Viimeksi kun asiasta mainitsin niin sain heti paskaryöpyn niskaan että olen laiska paska :D meillä vauva siis ei nuku päiväunia lainkaan, vaatii kokoajan syliä, viihdytystä jne , pahimpina päivinä itkee 10-17h ( refluksi ja allergiat ) ja tänään meinasin tintata miehen veljeä kun sanoi että "no sun pitää tehdä hommat kun vauva nukkuu päivällä" - se ei nuku päivällä "kaikki vauvat nukkuu päivällä, meidänkin lottaemiliacasandraprincess nukkui 5 tuntia kun vaunuihin laittoi" .. No kappas perkele kun ei ookkaan vielä yritetty..

Vierailija
11/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies teki ja tekee edelleen ruuan, mutta siivouksen ja muut hoidan minä. En mä edes kehtaisi olla tekemättä muuta kuin hoitaa vauvaa, kun miehelläkin on raskas työ. Illalla yhdessä sitten jaamme lastenhoidossa syötöt nukutukset ja vaipanvaihdot

Vierailija
12/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun meidän naapuri. Vauva kohta vuoden eikä akka käy ulkonakaan. Mies käy kaupassa, ulkoiluttaa koirat jne. Joskus harvoin ne lähtee koko perhe jonnekin ja jos lähtevät, mies kantaa lapsen autoon, pakkaa vaunut jne autoon ja akka tulee perässä kantaen käsiksukkua.
Päivisin akka ulkoiluttaa koirat omalla aidatulla pihalla eikä siivoa jäljet. Lapsi sisällä koko päivän.

Vierailija
13/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee käymään siivooja vaikka olenkin äitiyslomalla ja sen jälkeen hoitovapaalla kotona, ruuat laitan varmaan minä tai mies,joka käy töissä. Vauvan hoidan pääasiassa minä. Meinaan käyttää aikani vauvaan, itseeni, mieheeni ja mielekkäisiin asioihin. Mulla on kohtuullisen kokoinen osakesalkku ja siitä osinkotuloja, joten pystyn kustantamaan kaiken tarvitsemani vapaiden aikana. Samoin miehellä. Kymmeneen seuraavaan vuoteen en aio tehdä työtä kovinkaan paljoa.

Vierailija
14/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin pitää ollakin.

Vierailija
15/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:48"]

Mulla tulee käymään siivooja vaikka olenkin äitiyslomalla ja sen jälkeen hoitovapaalla kotona, ruuat laitan varmaan minä tai mies,joka käy töissä. Vauvan hoidan pääasiassa minä. Meinaan käyttää aikani vauvaan, itseeni, mieheeni ja mielekkäisiin asioihin. Mulla on kohtuullisen kokoinen osakesalkku ja siitä osinkotuloja, joten pystyn kustantamaan kaiken tarvitsemani vapaiden aikana. Samoin miehellä. Kymmeneen seuraavaan vuoteen en aio tehdä työtä kovinkaan paljoa.

[/quote]

En usko. Yleensä sijoittajat ovat pihejä eivätkä käytä rahaa turhiin, kuten siivoojiin.

Vierailija
16/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä minä tein aina kaikki kotityöt mutta ihan johtuen siitä, että olisin kuollut tylsyyteen muuten. Meillä nimittäin esikoinen oli ns. helppo vauva, joka tykkäsi valveilla ollessaan kölliä sitterissä, lattialla tms. ja katsella mitä minä teen.

Kuopus olikin sitten ihan eri maata ja sitten siinä oli vielä vilkas esikoinen jaloissa. Kotityöt pyrittiin silti jakamaan aika lailla tasan. Minä tein sen minkä pystyin päivällä ja illalla sitten tehtiin yhdessä. Varmaan jossain välissä mies tekikin suurimman osan hommista kun minä olin ihan zombi univelan takia.

Mutta joo, eihän tähän mitään absoluuttista totuutta ole. Kukin perhe tekee niin kuin heille parhaiten sopii.

Vierailija
17/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:48"]Niin kun meidän naapuri. Vauva kohta vuoden eikä akka käy ulkonakaan. Mies käy kaupassa, ulkoiluttaa koirat jne. Joskus harvoin ne lähtee koko perhe jonnekin ja jos lähtevät, mies kantaa lapsen autoon, pakkaa vaunut jne autoon ja akka tulee perässä kantaen käsiksukkua.

[/quote]

Ehkäpä heillä on samanlainen tilanne kuin meillä. -ap

Vierailija
18/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tällä palstalla perheessä on aina lasten lisäksi äiti ja mies? Miksei äiti ja isä tai nainen/vaimo ja mies?
Kertooko siitä, että naisen tehtävä on olla äiti ja mies saa olla oma itsensä perheen perustettuakin?
Tämä ei nyt liity aloituksen varsinaiseen aiheeseen, mutta tuli mieleen kun TAAS tuolla tavalla kuvataan perhettä.

Vierailija
19/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 16:48"]

Niin kun meidän naapuri. Vauva kohta vuoden eikä akka käy ulkonakaan. Mies käy kaupassa, ulkoiluttaa koirat jne. Joskus harvoin ne lähtee koko perhe jonnekin ja jos lähtevät, mies kantaa lapsen autoon, pakkaa vaunut jne autoon ja akka tulee perässä kantaen käsiksukkua. Päivisin akka ulkoiluttaa koirat omalla aidatulla pihalla eikä siivoa jäljet. Lapsi sisällä koko päivän.

[/quote]

Minä taas hoidan lapset erittäin hyvin, vaikka en alkuvaiheessa saa tehtyä kotitöitä. t. 3

Vierailija
20/28 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotityöt menee tasan tai ehkä jopa mies tekee vähän enemmän. Minusta minulla on ihan tarpeeksi rankkaa hoitaa yövalvomiset ja sitten olla päivät jatkuvaa seuraa vaativan vauvan kanssa. Ruuat laitan aina koko perheelle, mies ei osaa kokata yhtään mitään, mutta hän mm. pyykkää ja imuroi ja muutenkin tykkää siistimmästä kodista. Minulle riittäisi vähempikin, mieluummin laulan ja leikin lapsen kanssa kuin nuohoan nurkkia. Yhdessä tehdään viikonloppuisin viikkosiivous. Mies hoitaa koiran aamu- ja iltapissatukset, minä käyn päivisin vauvan ja koiran kanssa ulkona. Miehellä kevyttä toimistohommaa (suunnittelua) ja itse sanoo ettei jaksaisi tätä minun osaani.