Kertokaa nykypäivän kuulokekulttuurista. Kulkevatko ihmiset white noise korvilla ostosruuhkassa, vai miten se menee?
Jatkuvasti on ilmoituksia, että joku on löytänyt langattoman kuulokkeen. Niitä siis käytetään paljon. Mutta olen kalkkis, enkä tiedä, miten noita nykyisin käytetään.
Itse olen elänyt Walkman-ajan, eli kasettia pieneen kasettisoittimeen ja kuulokkeet korville. Mutta aika harvoin niitä kuunneltiin ihmisten ilmoilla. Enemmän vaikka bussimatkoilla tms.
Miten niitä nykyisin kuuluu käyttää?
Kommentit (4)
Mulla alkaa kaikki äänet ja hälinä helposti ärsyttämään ja juurikin esimerkiksi ruuhkaisissa kaupoissa tykkään pitää kuulokkeita ja niissä vastamelutoimintoa päällä.
Vastamelukuulokkeet ja Bluetooth on taivaallinen keksintö. Ihanaa kulkea kaupoissa ilman hälinää. Voi kun näitä olisi ollut jo omassa nuoruudessani 70- ja 80-luvulla, mutta hyvä näinkin
Ne laitetaan korviin ja sitten kuunnellaan sitä mitä halutaan. Tai ei kuunnella mitään.
Langaton kuuloke toimii bluetoothilla ja se ladataan rasiassaan, jos sitä tarkoitit.
Todellakaan en haluakauppakeskuksissa kuunnella ärsyttäviä mainoksia ja renkutuksia, vaan valita itse musiikkini. Kuulokkeet korvilla ei myöskään myyjät tule esittämään pakotettuja kysymyksiään.