Miten riskiryhmäläinen saa Helsingissä ajan kolmanteen rokotukseen?
12.12 tullut 5 kuukautta kakkosrokotuksesta.
Meneekö tuo aika nyt sitten johonkin helmikuulle vai miten?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
https://www.hel.fi/sote/koronarokotus-fi/
Aika selkeät ohjeet.
Ei ole.
Ja niitä aikoja on nyt vasta helmi-maaliskuussa.
Tiskin alta on jaeltu influenssapiikin hakeville, pop upeissa ja neuvoloissa.
Kaaos.
On jo myöhäistä tilata aikaa. Vartianen pisti ajanvaraussysteemit tukkoon puheillaan, että kaikki saa kolmannen heti.
Olisi kannattanut varata aika ajoissa. Nopeat 59 ja alle olevat, on jo vieneet vapaat ajat.
Se että olet riskiryhmäläinen, ei merkkaa enää mitään.
Ap, koronarokotus.fi:stä aikaa varaamaan vain! Siinä kysytään kyllä, oletko riskiryhmään kuuluva ja olettaisin, että sellaisille on jemmassa aikoja.
Itse en kuulu riskiryhmään ja sain kolmosrokotukseen ajan vasta 1.2., varasin siis heti maanantaina, kun se tuli mahdolliseksi (olen siis 54-vuotias, ajanvaraus alkoi meille ma täällä Helsingissä).
Ja minulla siis tulee tässä kuussa 5 kk kakkosrokotteesta eli menee yli puoleen vuoteen tuo rokotusväli. Ehkä tahti tuosta kiihtyy vielä ja työterveyshuoltokin alkaa jakaa rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Se että olet riskiryhmäläinen, ei merkkaa enää mitään.
Mistä tiedät? Varausohjelma kyllä kysyy,kuuluuko varaaja rirskiryhmään, joten itse olettaisin toisin
Mutta ap, kokeilemaan vaan. Ei sinun tarvitse varausta vahvistaa, jos et halua.
Sittenpä näet, minne aika menee. Kannattaa myös kokeilla eri rokotuspisteitä, jokaiseen on omat aikavarauksensa.
8
Ei tässä "hitaalla käyviä" riskiryhmäläisiä aleta odottelemaan, vaan kuten Kiuru sanoi, niin heti 2,1 miljoonaa rokotetta jakoon. Kun ne on piikitetty, niin voidaan pähkäillä kuka jäi ilman, kuten Kiuru sanoi A-studiossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, koronarokotus.fi:stä aikaa varaamaan vain! Siinä kysytään kyllä, oletko riskiryhmään kuuluva ja olettaisin, että sellaisille on jemmassa aikoja.
Itse en kuulu riskiryhmään ja sain kolmosrokotukseen ajan vasta 1.2., varasin siis heti maanantaina, kun se tuli mahdolliseksi (olen siis 54-vuotias, ajanvaraus alkoi meille ma täällä Helsingissä).
Ja minulla siis tulee tässä kuussa 5 kk kakkosrokotteesta eli menee yli puoleen vuoteen tuo rokotusväli. Ehkä tahti tuosta kiihtyy vielä ja työterveyshuoltokin alkaa jakaa rokotetta.
Se varausohjelma ei jemmaa mitään, vaan näyttää kaikille samaa listaa, eroa vain sen suhteen että oman ryhmän rokotuksen alkamisaikarajaa aiemmaksi ei saa varattua, tällä hetkellä taitaa olla 5. kk kakkosrokotteesta, mutta aikoja on vapaana helmikuulle.
Helsingissä on käytössä Maisa-ohjelma. Sieltä minä ajan itselleni varasin.
Tilasin sunnuntaina sain tammikuun puoliväliin. Kakkospiikki tuli juhannusviikolla.