Mikä ikä on hyvä ekalle kerralle?
Oon tässä miettinyt, että jaksaako poikaystäväni odottaa niin kauan kuin olen valmis? Olen itse 14 vuotias ja en tiedä haluanko harrastaa seksiä viellä. Kertokaa omista ekoistakerrosita: minkä ikäinen olit?, Miten se tapahtui?, ja olitko jo silloin varma että haluat sitä?
Kommentit (8)
Kyllä se on parempi odottaa että itse tuntee olevansa valmis ja haluavansa. Jos toisen mieliksi alkaa, saattaa koko hommasta jäädä ikävä muisto, joka varjostaa seksiä pitkäänkin. Itse olin 19-vuotias ja puolisoni 18-vuotias ekalla yhdyntäkerrallamme, käsitouhuja olin harrastanut jo aiemmin hänen ja sitä ennen toisenkin tytön kanssa. Ikä oli aivan sopiva, vaikka joskus olen kyllä miettinyt että loppuiko meillä ekan tyttökaverin kanssa suhde siihen, kun en pyrkinyt käsijuttuja pidemmälle hänen pöksyihinsä. Ehkä ei, vaan mistäpä sen tietää....
Minusta 14 on hurjan aikaista. Sanoisin että yleensä noin 17-18 ikäisinä, eikä se ole takaraja. Jos mies yrittää painostaa niin ota takapakkia. Muista tämä koko ikäsi: panohommiin vain silloin kun itselläsi tekee tosissaan mieli. Jos tykkäät niin voit nautiskella niin paljon kuin haluat, mutta
1) älä anna opintojen ja muun elämän kärsiä ja 2) ei KOSKAAN muusta syystä kuin siksi, että itseäsi oikeasti haluttaa nimenomaan seksi ja nimenomaan tämän henkilön kanssa. Seksi ei ole mikään kauppatavara jolla tavoitellaan jotain, vaikkapa poikaystävän mielenkiintoa tai statusta.
Hyvä ikä on juuri silloin kun juuri sinua (eikä vaan sitä toista osapuolta) panettaa ja kykenet hoitamaan ehkäisyn sekä sukupuolitautien välttämisen kaltaiset itsestäänselvyydet.
Maailman on täynnä omasta seksuaalisuudestaan ahdistuneita besserwissereitä joka kuvittelevat olevansa jonkinlaisia auktoriteetteja joilla on oikeus rajoittaa ja määräillä muiden ihmisten seksin harrastamista täysin hatusta tempaistuilla säännöillä.
Näillä voit pyyhkiä vaikka enimmät mällit ellei salin verhoja satu riippumaan käden uottuvilla.
17-v. on hyvä ikä. Sitä pari vuotta ennen voi jo vähän kokeilla kädellä yms.
Itse olin 16 ja sitä nuorempana en olisi voinut kuvitellakaan harrastavani seksiä. Hyvin se meni, ensin juteltiin asiasta ja tutustuttiin käsipelillä asiaan. Pikkuhiljaa sitten parin kerran jälkeen kokeiltiin varovasti yhdyntää.
Itselläni oli eka seksikerta noin 18-19-vuotiaana. Ihan hyvin meni, päädyimme naimisiin.
M47
Olin suosittu ja minulla oli poikakavereita kyllä... mutta en halunnut vakavempaa kuin vasta 17 vuotiaana. Tämä ehkä tietenkin tarkoitti sitä että seurustelut eivät venyneet kovin pitkäikäisiksi. En vain halunnut sitoutua kehenkään ja halusin myös suojella omia tunteitani ja vasta kehittyvää seksuaalisuuttani... Minulle tämä sopi hyvin, sitten kun tapasin minulle oikealla hetkellä, oikeassa iässä sen miehen kenen kanssa halusin oikean suhteen, asia tuntui heti luontevalta. Ja tavallaan olin oikeassa, mulla ei ole mitään traumoja seksistä tai sen harrastamisesta, aina saanut luottaa itseensä ja kumppaniin. jos saisin sua neuvoa, sanoisin että tee itsellesi suojaikäraja, 15, 16, 17, tai 18 vuotta ja voit sen antaa itsellesi ja kumppanille perusteluksi miksi haluat vielä odottaa :) poikaystävä kyllä odottaa tai jos ei odota niin se on kiitti moi sitten :)