Muita, jotka palelee "normaalissa" sisälämpötilassa?
Minulla suorastaan kiristää hermoja työpaikalla kun suurin osa haluaa sisälämpötilan pitää 21-22° ja minulla silloin jatkuvasti sormet ja nenänpää jäässä sekä vilunväristyksiä. Olen huomannut että minulle sopiva on noin 24°, luulisi ettei parilla asteella ole juurikaan väliä mutta on sillä. Kait olen kotona tottunut tuohon lämpöön ja muualla kärsin sitten. Muita? Meillä käytössä työvaatteet joten en voi vuorautua omiin villatakkeihin, kaulahuiviin jne.
Kommentit (17)
Eikö naisilla suurempi rasvakerros lämmitä ?
Laita vaatetta päälle. Ei nyt pidä tyhmä olla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö naisilla suurempi rasvakerros lämmitä ?
Lihasmassasta johtuva peruskulutus lisää lämmöntuottoa. Tämä on yksi syy naisten viluntuntemuksiin.
Liian kuumassa on tuskastuttavaa tehdä töitä, itse ainakin jopa ärsyynnyn kuumuudessa. Kylmässä voi laittaa lisää vaatetta päälle. Kannattaa hankkia kehoonsa lihasmassaa lämmikkeeksi.
T. Kuumaverinen nainen
Enemmän vaatetta päälle. Esim kevytuntuvaliivi on hyvä.
Jotkut väittää täällä että johtuu alhaisesta ferritiinistä.
Syö kunnolla. Enkä nyt tarkoita, että syö paljon, vaan että syö laadukkaasti. Kylmällä ilmalla esimerkiksi salaatti ei anna energiaa. Ja ei, en taaskaan tarkoita, että mene pyydystämään karhu ja syö se raakana. Välimuotoja on, eli vaihtoehtoja.
Naiset syövät usein todella heikkoenergistä ruokaa, joka aiheuttaa verensokerin heittelyä ja palelua.
Vaatteet ei auta, kun minulla ainakin on jäässä sormet ja varpaat. Villasukat elokuussa jne. Sormikkaita ei kehtaa todellakaan käyttää.
Myös tehokas ilmanvaihto työpaikalla voi aiheuttaa vilun tunnetta, vaikka itseasiassa ei ole yhtään kylmä.
Jos olen syönyt huonosti tai vähän. Silloin vilunväristyksiä.
Palelen aina, paitsi saunassa. Syynkin tiedän: krooniseen sydänsairauteeni määrätty lääkitys, erityisesti beetasalpaaja. Kuumat juomat ja villasukat auttavat hiukan, joskus poljen kuntopyörää viiden minuutin jaksoissa, se lämmittää hetkeksi.
Palelen jos istun koko päivän. Mutta hikoilen taas todella herkästi, jos alan tekemään jotain fyysistä. Tosin harrastan lihaskuntoilua, niin tiedä sitten... Äitinikin on aina ollut vilukissa, mutta hänellä on muitakin aineenvaihdunnan ongelmia ja ylipainoa.
Kaippa vilu on naisilla yleisempää, onhan meillä yleensä luonnollisestikin suurempi rasvaprosentti ja vähemmän lihaksia, kuin miehillä. Enemmän luonnonkuitua päälle, niin kyllä se siitä :)
Jos työasun päälle ei saa laittaa mitään lisää, laita alle. Merinovillakerrasto vaikka.
Vetää kunnon fleecekerraston alusvaatteksi niin alkaa tarkenemaan. Jos ei sekään riitä niin paksu merinovillakerrasto auttaa varmasti. Pysyy lämpimänä vaikka istuisi lumihangessa.
Onhan sitä nyt lämmintä vaatetta olemassa. Hyvin pärjää vaikka olisi -35 astetta mittarissa. Kunhan on oikea varustus.
Palelen aika helposti, mutta ratkaisen sen pukemalla enemmän vaatetta. Se on paljon energiatehokkaampaa kuin liiallinen lämmittäminen. Sinuna katsoisin ettei työpisteesi ole suoraan ilmanvaihtokanavan alla.
Vierailija kirjoitti:
Vetää kunnon fleecekerraston alusvaatteksi niin alkaa tarkenemaan. Jos ei sekään riitä niin paksu merinovillakerrasto auttaa varmasti. Pysyy lämpimänä vaikka istuisi lumihangessa.
Onhan sitä nyt lämmintä vaatetta olemassa. Hyvin pärjää vaikka olisi -35 astetta mittarissa. Kunhan on oikea varustus.
Nämä norjalaiset villapaidat missä kangasvuori sisällä on todella lämpimiä, ulkonakaan ollessa pieni viima ei mene läpi, aina ei tarvitse edes aluspaitaa käyttää pelkkä villapaita riittää.
Kalliita ovat mutta ovat todella hintansa arvoisia.
Se johtuu siitä, että osalla naisista on huomattavasti miehiin verrattuna heikompi lämmöntuotto.