Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä lähtien tarkastajat...?

Vierailija
05.04.2015 |

...on alkaneet tarkastaa poistuvien matkustajien matkalippuja? Olin jäämässä sporasta pois, seisoin rappusten yläpäässä ovea vastapäätä ja olin menossa ulos, kun tarkastaja rynnii sisään huutaen "matkalippujen tarkistus". Sanoin, että jään tällä pysäkillä pois, mutta piti silti näyttää. Onneksi satuin seisomaan ovien välissä, niin pääsin jäämään oikealla pysäkillä pois, koska jouduin kaivelemaan matkakortin ja näyttämään sitä. Tällä taktiikallahan monet eivät ehdi jäämään omalla pysäkillään pois, jos joutuvat näyttämään matkakortin ennen kuin saa poistua.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran piti tönäistä tommonen tarkastaja ämmä katuun, kun ei meinannut päästää pois spårasta. Lippu oli toki mut ei ehtinyt alkaa kaivamaan repun pohjalta koska kiire.

Vierailija
2/9 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne tarkistaa metrostakin poistuvat. Vittumaista välillä kun syntyy hirvee ruuhka siihen päähän ja pitäis päästä pois rullaportaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä siksi että liputtomat matkustajat ryysävät ovista ulos heti kun näkevät tarkastajat. Olen jopa nähnyt, kun nuori mies avasi väkisin sporan ovet liikennevaloissa ja kirmasi autojen sekaan, kun havaitsi seuraavalla pysäkillä olevat tarkastajat.

Vierailija
4/9 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en oo aikasemmin moista nähnyt. Mutta varmaan ihan hyvä, koska suurin osa pummeista loikkaa pois nähtyään smurffit laiturilla. Luulis, että ne koittaa kattoa, että poisjäävät ehtii ulos. Eihän kukaan pysäkillä enää istu penkillään, jos on pois jäämässä.

Vierailija
5/9 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tosiaan, jos olisin yhtäkkiä noussut penkistä ja pinkonut oville tarkastajat nähtyäni, mutta olin jo ainakin 50 m ennen pysäkkiä seisomassa ovilla ja siinä vaiheessa minulla ei ollut tietoakaan, että pysäkillä odottaa tarkastajia.

Vierailija
6/9 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pummilla en ikinä matkusta, kun autottomana tarvitsen päivittäin julkisia, niin matkakortilla on aina aikaa ladattuna.
Ap

Vierailija
7/9 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina jostain syystä syyllinen olo, vaikka tarkastajan onkin aina ihan ystävällisiä ja mulla on aina lippu voimassa. Silti, siin on semmonen "syyllinen kunnes toisin todistetaan"-fiilis. Pari kertaa on käyny niin, että kun oon yrittäny päästä pois ruuhkaratikasta, tarkastaja pysäyttää ja kun en oo osannu alkaa karjumaan, oon missannu pysäkin :( Mut onneks vain pari kertaa, ja ois kai pitäny alkaa mesoamaan.

Vierailija
8/9 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajat: onko muka normaali käytäntö tarkastajilta? Itse en ole aiemmin huomannut. En ole ap, kunhan ihmettelen.

Vierailija
9/9 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Kiinnostaa sekä tarkastajien toiminta että outo alapeukuttelu.