Millaiset työvaatteet ovat hyvät kasvihuoneelle?
Niin, millaisia työvaatteita te kasvihuoneella/puutarhalla työskennelleet suosittelisitte? Millaiset kengät ovat hyvät, entä miten pukeutua nyt keväällä kun ulkona on kylmä ja kasvihuoneessa lämpimämpää? Entä kesällä, miten pukeutua fiksusti kun aamulla on viileää mutta päivällä tosi lämmintä, jopa kuumaa?
Kommentit (12)
Mukavat kengät ja kerrospukeutuminen. Kumpparit?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:40"]
Mukavat kengät ja kerrospukeutuminen. Kumpparit?
[/quote]
Mulla kipeytyy selkä ja jalat kumisaappaista, jos käytän niitä >2 h. Liian tasainen pohja :( Kaipaisin siis ehdotuksia, että mitkä kengät olisivat hyvät siihen työhön. -AP
Kerrospukeutuminen on ihan must. Kenkinä voisi toimia lenkkaritkin, mutta voivat kastua ja likaantua herkästi, mikä sitten harmittaa loppupäivästä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 21:49"]
Kerrospukeutuminen on ihan must. Kenkinä voisi toimia lenkkaritkin, mutta voivat kastua ja likaantua herkästi, mikä sitten harmittaa loppupäivästä.
[/quote]
Ok. Eli ei välttämättä tarvitse hommata kalliita työkenkiä? -AP
Mitä kasvihuoneessa viljellään? Kasvaako kasvit mullassa/maassa vai kasvualustalla ja kävellään betonilla?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:00"]
Mitä kasvihuoneessa viljellään? Kasvaako kasvit mullassa/maassa vai kasvualustalla ja kävellään betonilla?
[/quote]
Kävellään betonilla ja ulkona asvaltilla. -AP
Itse käytän aina ns. huonompia lenkkareita tai ihan kumppareita. Kollareissa ja hupparissa + t-paidassa keväällä/sadepäivinä. Kesällä yleensä shortsit ja t-paita.
Mulla itellä 37 no kontiot ja alla sukkikset ja villasukat.Varpaat vähän litsut,muttei haittaa kun on kivaa !!
Aamulla taas samat märät kumpparit jalkaan.
Kannattaa ostaa Riekerin stress free-lenkkarit. Ei rasita selkää niin paljon.
Kurahaalarit eli univormu ja maiharit.
Muu ei toimi kuin kerrospukeutuminen. Niin kauan kun ulkona on viileät kelit niin alle t-paita ja sen päälle vaihtelevasti pitkähihaisia kerroksia joita puetaan ja riisutaan tarpeen mukaan.