Muita, joiden lapset eivät saa lahjoja isovanhemmiltaan?
Joulu on taas, ja taas lapsen isoäiti jättää lahjan antamatta. Kylään kyllä tulee ja meidän lahja hänelle kelpaa, mutta lapsenlapselle taas on lahjana mummin läsnäolo. Mihin lapsi on tottunut, koska ei isoäiti ole koskaan ostanut hänelle lahjoja juhlapäivinä - ei syntymäpäivänä eikä jouluna.
Kummallisesti kyllä sama isoäiti tuo arkena lahjoja lapselle. Tämmöinen löytyi sanoo hän ja antaa lelun. Mutta juhlana lapsi ei saa mitään. Olen sanonut, että toisi sen lelun silloin juhlapäivänä niin lapsi ilahtuu, mutta ei niin ei. Minä en välitä mitä se lahja on, olkoon vaikka 20 sentin suklaapatukka, kunhan muistaisi lasta jotenkin.
Kommentit (5)
Onhan toi vähän omituista. Oletteko kysyneet syytä? Voittehan itsekin olla antamatta isoäidille lahjaa, kun teidän seuranne on se lahja.
Ei tule. Kyllä isoäiti on ainakin meidän lapsille tärkeä ilman lahjaa. Aika jonka isovanhempi antaa läsnäolollaan ja pelkällä olemassaolollaan on tärkeää.
Proto. Miksi annatte isoäidille lahjan? Ei pidä niin tehdä jos hänkään ei anna.
Valtavan hieno lahja, että isovanhemmat ovat läsnä ja antavat rakkautta lapsenlapsilleen.
Äitini isä teki minulle pääsiäisenä pajupillin, käytiin yhdessä kalassa. Äitini äiti kutoi liivin, teki herkullisia ruokia, Isäni äiti piti sylissä, luki satuja ja opetti lauluja. Ja teki niitä isoäidin ruokia.
Voi voi, ei tule lapselle juhla päivänä lahjoja mutta muuten kyllä.
Voi voi, isovanhempi osallistuu lapsen elämään.
Ihan kyynel vierii.
Meidän lapsien kaikki isovanhemmat on kuollut.