Missä päin Helsinkiä tulee taloudellisesti toimeen Tokmannin tai R-kioskin myyjän palkalla?
Kommentit (16)
No Ullanlinnassa meigä on budjannut. Faija omistaa R-kioskin niin on aina vipannut vähä fyrkkaa kun olen autellut.
Ne myyjät on teinejä joilla on perhe osin Suomessa osin Iranissa....ne asuu vanhempiensa luona vielä ja opiskelee.
Jossakin kaupungin laidalla, Kontula, Mellunmäki, Vesala suunnalla.
Suomessa asumismenot ovat suunnilleen yhtä suuret kaikkialla vain asunnon hinnassa tai vuokrassa voi säästää.
Riippuu siitä paljon se palkka on.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asumismenot ovat suunnilleen yhtä suuret kaikkialla vain asunnon hinnassa tai vuokrassa voi säästää.
Siis ei asumismenot vaan elinkustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Yömaja.
Tämä! Vuokrataso on niin korkea, ettei niillä liksoilla elä. Häpeällinen tilanne maassamme!
Joo, joku 15-20 h/vko -työsoppari. Ei tule mitään, ellei ole toista (tai jopa kolmatta) työpaikkaa lisähommina.
Mutta Juhana Vartiainen on tyytyväinen - ja sehän on kaikkein tärkeintä.
Jos kokonaan ja yksin pitää itsensä sillä palkalla elättää, niin ei missään.
Eri juttu jos on puoliso, sitten on helpompaa.
Ei se ole mikään oikea palkka, se on viikkorahaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, joku 15-20 h/vko -työsoppari. Ei tule mitään, ellei ole toista (tai jopa kolmatta) työpaikkaa lisähommina.
Olin aikanaan R-kioskilla töissä 25h/vk, käytännössä tein enemmän ja päälle oli toinen työ. Kioski siirtyi kauppiaalle joka tarvitsi itselleen lisää tunteja joten minun sopimus muutettiin 10h/viikko.
Hänelle kyllä kerroin että koska tunnit oli jo alkuun niin pienet niin la-su olen muualla töissä.
Ei sitä kauaa kestänyt kun kauppias alkoi valittaa että hän ja toinen täysituntinen työntekijä hakuavat viikonloppuisin vapaata. Täysin tietoisena siis siitä etten minä olen silloin vapaalla.
Ja lopulta alkoi laittaa minulle työpäiviä lauantaille ja sunnuntaille niin että minä menetin rahaa.
Ärrää en osa-aikaisena työnä suosittele oman kokemukseni perusteella enkä sillä mitä jälkeen päin muilta kuullut.
Tokmannista saa kertoa joku muu mutta yleensä nuo pikkutunnit taitaa painnottua juuri viikonloppuihin eli töiden yhdistäminen on todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit nyt suoraan lisännyt, että kaupungin laidalla idässä.
En nimittäin usko, että ärrän myyjän palkoilla juuri muutetaan länsirajalle Lauttasaareen, Kuusisaareen tai Munkkiniemeen.
Westendissä