Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK opinnäytetyöt

Vierailija
01.04.2015 |

Sitä kun lueskelee amk-tason opinnäytetöitä Theseuksessa, huomaa olevansa oikeastaan ihan fiksu. Ainakaan ei kaikille mene oppi perille, vaikka päähän takoisi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liiketalouden ope. Theseus on kamala paikka. Siellä ei näy arvosanoja. 

Ensinnäkin osa tradenomeista tekee gradun tasoisia töitä. Hyvin moni. Mutta: kaikki amk:t eivät vaadi tutkimustyyppistä opinnäytetyötä, vaan heidän kriteerinsä ovat toiset.mm. Kun laurean töitä lukee, niin meillä ne olisivat harjoitustehtävän tasoisia.

Vierailija
2/16 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun tasoisia? Niitäkin on hyvin monen tasoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huolestuttavaa, että siellä näkee töitä, joissa käytetään yksikön ensimmäistä persoonaa eikä tekstiviitteitä ok merkitty ollenkaan.

Vierailija
4/16 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaaditaan Laureassa gradun laajuinen opinnäytetyö. Kuitenkin tuosta heruu vain vaivaiset 15 opintopistettä. Saatananmoinen homma alusta loppuun kun suhteuttaa työn määrän vaatimuksiin ja saataviin opintopisteisiin. Jo pelkkien tutkimuslupien kanssa saa toisinaan tapella kovemmin kuin mitä Don Quijote taisteli tuulimyllyjä vastaan. 

Ja niistä gradujen tasoista. On kyllä tullut luettua luokattoman huonoja graduja ja sitten niitä hyviäkin. Heikkotasoisten gradujen kohdalla tulee aina miettineeksi että kylläpä yliopistossa pääsee helpolla versus amk.

Vierailija
5/16 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpia graduja voi käyttää toisen gradun lähteenä, mutta en ole sellaista AMK-opinnäytettä löytänyt, mitä voisi käyttää edes yliopiston kurssisuoritukseen vaadittavan esseen lähteenä. Otsikko saattaa olla kiinnostava, mutta sisällössä ei ole päätä eikä häntää.

Vierailija
6/16 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan opinnäytetyöni (AMK) valmiiksi syksyllä. Vituttaa koko vääntäminen tämän paskan kimpussa. Opiskelen sairaanhoitajaksi ja menee ihan vitusti kullankallista aikaa oppariin, jota en edes itse aio tulevaisuudessa lukea. Joku hiekkapillu joskus keksi, että sairaanhoitajaopinnot tehdään ammattikorkeakoulussa, niin tämä vaan on tehtävä. Hyvä siitä ei tule, riittää että ykkösellä läpi. Sitten sen saa heittää vaikka nuotioon tai helvettiin pirun luettavaksi rangaistuksen kärsijöille.

Terv. sairaanhoitaja sitten joskus

Vierailija
7/16 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opparit on ihan turhaa höpönlöpöä!!!

Vierailija
8/16 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiografian ja sädehoidon opparit ovat järjestään aika paskoja. Syitä tähän ovat suppea aihevalikoima, huono ohjaus ja varmaan myös tyhmät opiskelijat. Omakin aiheemme on huono ja se kyllä heijastuu työhön. Yritämme kompensoida epätieteellisyyttä huolellisella kirjoituksella.

Vierailija
9/16 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tällä hetkellä opparia ja olen sen vuoksi paljon theseuksessa pyörinyt ja herranjumala sitä kuran määrää.

Mutta siis toisaalta, tiedettä opparista ei saa tekemälläkään. Sehän on tutkimuksen harjoittelua, eikä sitä herranjestas kukaan lue sen oman sisällönohjaajan ja vertaisarvioijan lisäksi. Luetettavia tutkimuksia ei paljon tule. Että en sinänsä kritisoi aiheita mutta se ettei ymmärretä hiventäkään tieteellisestä kirjoittamisesta ja vaan suolletaan juttuja kuten "minun kokemukseni mukaan"/"tämän opinnäytetyön tekeminen oli minulle tosi vaikeaa" ja ylipäänsä kaikki tehdyt asiat selitetään minä tai me -muodossa. Lähteiksi kelpaa ihan mikä vaan.

Ite teen tällä hetkellä opparia, ja ihan rehellisesti on minun käyttämäni kieli ja lähteet nyt sentään hieman keskiarvoa parempia, mutta työn tekemisessä alkaa olla ongelma ettei ohjaaja tunnu olevan koskaan kartalla siitä, mitä olen tekemässä. Yritän ja yritän, sille kaikki on "ihan ok/ihan kiva", en tiedä onko tuo vaan suurin kehu mitä siitä opettajasta saa irti, mutta helvetti sentään en nyt jaksaisi teeskennellä että tässä on jotain aikakautemme suurta tutkimusta tekemässä kun haluaisin vaan valmistua ja kohtuullisen arvosanan saada. Kaksi erillistä ohjaajaa, toisella ei ole hajuakaan käyttämästäni menetelmästä, ja toinen ei ymmärrä mitään teoriapuolestani. Kumpikaan ei koskaan ole samaan aikaan paikalla.

Pieni avatuminen kun vituttaa niin rankasti tämäkin.

Vierailija
10/16 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimpia graduja voi käyttää toisen gradun lähteenä, mutta en ole sellaista AMK-opinnäytettä löytänyt, mitä voisi käyttää edes yliopiston kurssisuoritukseen vaadittavan esseen lähteenä. Otsikko saattaa olla kiinnostava, mutta sisällössä ei ole päätä eikä häntää.

Ihan näin ammattisurkeassakin on kyllä ohjeistettu, että gradu ei kelpaa lähteeksi, kuten ei myöskään opinnäytetyö. Enkä todellakaan käyttäisi opinnäytetyötä lähteenä edes missään kurssiesseessä. Ne on 15 op harjoitustöitä herranjestas, useimpien ensimmäisiä puolitieteellisiä viritelmiä. Ne gradut ei välttämättä ole monestikaan sen kaksisempia, ainoastaan pidempiä ja hieman laajempia.

Vierailija
11/16 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opinnäytetyö ole mikään tutkimus, eikä sitä sellaisena ammattikorkeakouluissa esitetä. Se on ainoastaan näyte omasta osaamisesta ja valtaosalle se ei ole sitäkään, vaan sen pakollinen paha, että saa paperit pihalle. Ei valtaosaa kiinnosta heidän opinnäytetyönsä kuin sen verran, että se menee hyväksytysti läpi, eikä siitä nyt ihan paskinta arvosanaa tule. Kun olet ensimmäisen työpaikkasi saanut, niin opinnäytetyötäsi ei kukaan tuleva työnantaja lue.

Siten jos kunnon gradun kirjoittaneena menette vertaamaan omaa työtänne niihin, niin aika turha tuntea ylemmyydentunnetta, koska opinnäytetyön ei ole tarkoitus vastata gradua, eikä ammattikorkeakoulussa ylipäänsä opiskella tieteen tekemistä. Minulla oli yksi kurssi tilastomatematiikkaa ja se keskittyi nimenomaan matematiikkaan, eikä lainkaan siihen mitä tutkimus on. Äidinkielenkurssit olivat teknisen raportin kirjoittamisen harjoittelua, eikä tieteellisen kirjoituksen laatimista.

Vierailija
12/16 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne opinnäytteet on asennettu jonkun yrityksen tietokoneisiin tai palvelimille. Se paperi on vain kuvaus käytetyistä menetelmistä ja välineistä, ja perustelut miksi valittiin juuri ne välineet ja menetelmät. 

Vierailija
13/16 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opinnäytetyöhän on ihan turha ylipäätään. Keksitään päästä joku pilipalitutkimusaihe ja sitä väännetään sitten pakolla, että päästään koulusta pois. Ei noita oppareita tuu koskaan kukaan työnantaja lukemaan ainakaan meidän alalla, sosiaalialalla. Käytännön osaaminen ratkaisee vähän enemmän kun 15op koulutyö.

Vierailija
14/16 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No opinnäytetyöhän on ihan turha ylipäätään. Keksitään päästä joku pilipalitutkimusaihe ja sitä väännetään sitten pakolla, että päästään koulusta pois. Ei noita oppareita tuu koskaan kukaan työnantaja lukemaan ainakaan meidän alalla, sosiaalialalla. Käytännön osaaminen ratkaisee vähän enemmän kun 15op koulutyö.

Niinpä. Tuo on opettajille aika kova stressi, että saavat ne pahimmatkin idiootit revittyä opinnäytetyön läpi, jotta pääsevät valmistumaan pois koulun kirjoilta. 

Vierailija
15/16 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tuo on opettajille aika kova stressi, että saavat ne pahimmatkin idiootit revittyä opinnäytetyön läpi, jotta pääsevät valmistumaan pois koulun kirjoilta. 

No niinpä. Sitten on minä, jonka sisällönohjaaja nihkeilee ja ihmettelee vuoden jälkeen että mitä minä olen tekemässä, nillittää jokaisesta pikkuseikasta ja sanoi ihan ensimmäisenä, että olenko kirjallisuuskatsauksen lisäksi tekemässä sitten esim jotain opasta kun muutenhan se on sitten sellainen läpyskä vaan. Helvettiäkö sillä on väliä vaikka se ei hyödyttäisi ketään muuta kuin minua ja vaikka siinä nyt ei mitään suurta ylevää tieteellistä tarkoitusta olisi. Kriteereissäkin oikein arvioidaan että miten hyödyttää omaa alaa. No ei vittu mitenkään suunnilleen yksikään opinnäytetyö hyödytä omaa alaa kun äärimmäisen paikallisesti ja pienessä mittakaavassa.

Juu puran nyt ihan surutta omia turhaumia tänne. Erityisesti korpeaa kun mulla on muutenkin hankalaa oman vaatimustasoni kanssa, joka on käsittämättömän korkea, aivan turhan korkea jotain kämästä opinnäytetyötä varten, olen yrittänyt sitä laskea ja nyt minulla on ohjaaja jonka kanssa joko kommunikointi pettää tai sitten hälle ei vaan kelpaa mikään ja kaikki on ihan kivaa paskaa. Noh, ainakin tämä kiukku on hyvä motivaattori tuon opparin tekemiseen, minähän en tuossa koulussa enää ensi syksynä mätäne.

Vierailija
16/16 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää pskaa ja ylimurlustä neuvontaa. Onndksi älysin vetäytyä kyseisistä opinahjoista, joissa ei ole mitään annettavaa. Opiskelijt pelkkää materiaa rahan vastineeksi. Kyllä riitti.