Voiko kaikki raskauskilot ollakin läskiä?
Olen rv 38 ja tähän mennessä kiloja tullut 13kg. Rv 30 jälkeen paino ei ole noussut yhtään koska olen ollut tiukalla ruokavaliolla loppuraskauden. Tulee mieleen että jos olisin ollut samalla ruokavaliolla alusta alkaen, niin olisiko paino noussut välttämättä yhtään? Mistä voi ttietää mikä on läskiä ja mikä ei?
Kommentit (6)
Voi se kaikki olla läskiä jos sulla on 0g painava vauva, näkymätön istukka ja kohtu hämähäkinseittiä. Lapsivesi on sitten varmaan pölyä. Silloin ne kaikki kilot ovat läskiä jos vauva ei ole kasvanut ollenkaan.
Aika paljon riippuu sitä kuinka paljon sitä läskiä oli kun jäit odottamaan. Itsellä ei ole läskiä ollut ja joka raskaudessa se 10-12kg tuli ja se myös lähti, suurin osa jo synnärillä. Äidilläni, jolla läskiä todella oli, paino putosi raskauden aikana 10kg.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:32"]Voi se kaikki olla läskiä jos sulla on 0g painava vauva, näkymätön istukka ja kohtu hämähäkinseittiä. Lapsivesi on sitten varmaan pölyä. Silloin ne kaikki kilot ovat läskiä jos vauva ei ole kasvanut ollenkaan.
[/quote]
Mutta eihän noista tule kun joku alle 10 kiloa. Ja raskauden aikana peruskulutus on vähän enemmän eli jos syö normaalisti niin laihtuu. Eli hyvin voisi olla vvaikka +- 7 kg koko raskaus. Ap.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 14:32"]Voi se kaikki olla läskiä jos sulla on 0g painava vauva, näkymätön istukka ja kohtu hämähäkinseittiä. Lapsivesi on sitten varmaan pölyä. Silloin ne kaikki kilot ovat läskiä jos vauva ei ole kasvanut ollenkaan.
[/quote]
Mutta eihän noista tule kun joku alle 10 kiloa. Ja raskauden aikana peruskulutus on vähän enemmän eli jos syö normaalisti niin laihtuu. Eli hyvin voisi olla vvaikka +- 7 kg koko raskaus. Ap.
[/quote]
Mutta jos sulle on tullut 13kg josta esim 3kg olisi tällä hetkellä vauva, istukka, veri, lapsivesi jne niin ei ne kaikki 13kg ole läskiä vaan 10kg on läskiä. Mulle tuli raskauden aikana 7kg, josta 4kg vauva ja 600g istukkaa.
No, jos ei ookaaan vauvaa, niin kaikki on läskiä tai lihasta...jos sä liikut. Mut kun siellä se vauva on, niin...
lapsen ja lapsiveden lisäksi sitä kerää hormonien takia varmaan jonkun verran ja turvotusta ja vararasvaa, jos ei jaksa liikkua. Ja katso peiliin...kyllä sä sieltä erotat sen mikä on läskiä.
kyllä mulle jäi jotain, mut onneks en kerää hirveesti.
Mä lopetin itse niitten läskien tuijottelun kolmannen lapsen myötä.
Ja kai sitä laiskistuu. Mö painoin loppurakaudessa kai jotain 14-16 kiloa enemmän kuin normaalisti.
mut kylä mä sit taas olin rosi laiha imetyksen aikana. Se vei musta ihan virrat ja kilot. Ja laihduin kauheasti.
sit tähän hetkeen tultaessa oon lihonut silleen, että on nyt 3kiloa plussaa siihen, mikä paino on ollut kun tulin raskaaks.
mutta mulla on ollut enemmän lihasta...nyt on sitä läskiä enempi.
tää tästä vielä lähtee lihakseseen, kunhan saan itseäni niskasta kiinni.
mut älä hirveetä rääkkiä itselles raskaudesta ja pikulapsiajasta tee. Sä tarvitset sitä vararavintoa imettämiseen ja valvomiseen.
Nauti raskaudesta ja nauti äitinä olemisesta...älä opeta lapsellesi sellasta kilojen kyttäämistä ja mittanauhalla oman kehon mittailla ja etenkin patikointia niistä kiloista...se on aika pelottava esimerkki.
noit yläkouluikäisiä käy välillä sairaalakoulussa, kun ne ei syö. Kun ne haluaa olla laihoja. Onneks enin osa päätyy takaisn omaan kouluun.
Voi olla. Itsellä ei noussut yhtään. Tai alussa nousi 5 kg, mutta sain kaikki pois ennen kuin vauva syntyi. Jos paino pysyy samana raskauden niin se on ihan ok, varsinkin jos ei ole hoikka.