Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nuo liittojutut menee silloin, jos et ole suoraan sen ammatin mukaisessa työssä esim. sairaanhoitaja firmassa myyntiedustajana?

Vierailija
19.12.2021 |

Niin ollaanko silloin sairaanhoitajien liitossa vai myyntimiesten liitossa vai missä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein töitä toimihenkilönä(suunnittelija) ollen metallityöväen liiton jäsen.

Koin kyllä olevani liitossa jonkinlainen luokkapetturi ja ei-toivottu henkilö, mm. jäsenmaksut piti laskea ja tilittää itse.

Olisi pitävyt irtisanoutua ja liittyä yksityiseen työttömyyskassan.

Insinööriliittoonkaan en ollut tervetullut, koska en ollut insinööri.

Vierailija
2/5 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järkevää varmaan olla siinä liitossa minkä alan työehtosopimusta ko. Työssä sovelletaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko työurani ajan samassa liitossa, johon vuosikymmeniä sitten liityin silloisen ammatin vuoksi. Mikään ei ole velvoittanut vaihtamaan liittoa. Onneksi, sillä toinen vaihtoehto olisi ollut OAJ, joka on jokseenkin yhtä surkea kuin PAM.

Vierailija
4/5 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut tradenomiksi ja sen myötä kuulun Tradenomiliittoon ja olen KOKO-kassan jäsen. Ikinä en ole tuota koulutusta vastaavaa työtä saanut, mutta liiton jäsenenä olen silti pysynyt. Joskus laskin, että liiton kautta saatavalla vakuutusmaksualennuksella saan kuitattua ne liiton jäsenmaksut, joten en ole jaksanut nähnyt vaivaa liiton vaihtamiseksi. Työttömyyskassaa voi vaihtaa vain ollessaan työssä ja enempi olen ollut työtön kuin työssä, joten senkään puolesta ei ole ollut intressiä liiton vaihtoon. 

Uskoisin että liiton juristit osaavat tarvittaessa auttaa useammankin eri alan työntekijöitä. Ehkä sellaisessa tapauksessa, että pitäisi lähteä oikeuteen jonkun ihan eri toimialan firman kanssa, niin voi olla ettei liitolla olisi kauheasti intressiä. Mutta oikeasti en tiedä, kunhan mutuilen. 

Vierailija
5/5 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään Suomen teatteriohjaajat ja dramaturgit ry (STOD) -liiton jäsen, vaikka olin jo siirtynyt kokopäiväiseksi opettajaksi. Vaihdoin liiton OAJ:ksi vasta monen vuoden jälkeen, kun tiesin jääväni opetusalalle pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi