Sukulaisten synttäreille kutsuminen hankalaa
Jos laittaa tietyn päivän ja kutsuu, niin kukaan ei pääse, jos ei kutsu loukkaantuvat. Jos sanoo sensijaan, että tulkaa kahville kun ehditte, ei koskaan tulla. Mitenkään päin ei ole hyvä.
Kommentit (8)
Soita ensin tärkeimmille vieraille ja varmista, sopiiko suunnittelemasi päivä heille. Jos sopii, lyö se päivä lukkoon ja laita kaikille kutsut menemään. Ne tulee, jotka haluaa ja pääsee.
Kuulostaapa hankalalta. Itse en ole onneksi sukurakas, joten meille ei tarvitse koskaan kutsua sukulaisia. Ystävien kanssa ei tällaisia ongelmia ole, koska meitä yhdistää vilpitön halu tehdä juttuja yhdessä.
Minusta juhlan järjestäjä päättää päivän, juhlaan kutsutu päättävät, sopiiko päivä heille. Ne tulee, ketkä pääsee. Meillä on ollut yksi juhlapäivä, vieraita porrastetaan vähän eri aikoihin.
En ymmärrä kaverin ajatusta useammasta juhlapäivästä, päiväkoti-ikäiset lapset; on kutsuttu ystäväperheet lapsineen (1. pvä), on kutsuttu isovanhemmat (2.juhlapäivä), on kutsuttu päiväkotikaverit (3.juhlapäivä) ja sitten on vielä juhlapäivä (4.) niille lapsen kavereille, jotka eivät päässeet 1. ja 3. juhlapäivinä.
Juu, meilläkin sukulaisille ilmoitetaan päivästi x, kun on lapsen synttärit. Ilmoittavat takaisin, että ei tulla, tullaan viikon päästä kutsuajankohdasta. Juu, tulkaa vaan, mutta ei meillä sitten enää synttäritarjoiluja ole. En ala kaksia kakkuja ym. leipomaan!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:46"]
Juu, meilläkin sukulaisille ilmoitetaan päivästi x, kun on lapsen synttärit. Ilmoittavat takaisin, että ei tulla, tullaan viikon päästä kutsuajankohdasta. Juu, tulkaa vaan, mutta ei meillä sitten enää synttäritarjoiluja ole. En ala kaksia kakkuja ym. leipomaan!
[/quote]
Esikoisen aikaan minä jaksoin kiltisti leipoa synttäritarjottavat kolmelle eri päivälle. Olihan siinä hommaa, mutta toisaalta ehdin seurustella hyvin vieraiden kanssa. Sittemmin järkiinnyin, jos ei meille sopiva päivä passannut niin sitten ei.
Lopeta koko kekkereiden järjestäminen vähäksi aikaa. Jos joku ihmettelee, kerro, että koska ette kuitenkaan tule, niin miksi minun pitäisi edes alkaa suunnitella juhlaa.
Tuntuu vähän kornilta, että jättää kutsun lähettämättä (tässä tapuksessa hähin), kun isoäiti oli sanonut, että ei lähde toiselle paikkakunnalle. Minulla on kaksi toisistaan poikkeavaa kokemusta. Erittäin hyvä ystäväni meni naimisiin, kun olin ulkomailla opiskelijavaihdossa. En saanut kutsua. Selitys: ethän sinä olisi kuitenkaan päässyt tulemaan. En niin, mutta olisin nyt kuitenkin onnitellut, ehkä hankkinut lahjankin. Nyt en sitä tehnyt, koska en tiennyt päivämäärää enkä oikeastaan häistäkään kuin toisen käden kautta.
Toinen tapaus on tuoreempi. Häät olivat usean sadan kilometrin päässä, joten olisi tarvittu majoitus hotellissa ynnä tietysti matkakulut ja hääasukin puuttui. Laskin, että tulee liian kalliiksi. Kerroin myös parille jo hyvissä ajoin, että en lähde resuamaan toiselle puolelle maata. Silti sain kutsun. Ja arvostin sitä suuresti.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 13:58"]
Lopeta koko kekkereiden järjestäminen vähäksi aikaa. Jos joku ihmettelee, kerro, että koska ette kuitenkaan tule, niin miksi minun pitäisi edes alkaa suunnitella juhlaa.
Tuntuu vähän kornilta, että jättää kutsun lähettämättä (tässä tapuksessa hähin), kun isoäiti oli sanonut, että ei lähde toiselle paikkakunnalle. Minulla on kaksi toisistaan poikkeavaa kokemusta. Erittäin hyvä ystäväni meni naimisiin, kun olin ulkomailla opiskelijavaihdossa. En saanut kutsua. Selitys: ethän sinä olisi kuitenkaan päässyt tulemaan. En niin, mutta olisin nyt kuitenkin onnitellut, ehkä hankkinut lahjankin. Nyt en sitä tehnyt, koska en tiennyt päivämäärää enkä oikeastaan häistäkään kuin toisen käden kautta.
Toinen tapaus on tuoreempi. Häät olivat usean sadan kilometrin päässä, joten olisi tarvittu majoitus hotellissa ynnä tietysti matkakulut ja hääasukin puuttui. Laskin, että tulee liian kalliiksi. Kerroin myös parille jo hyvissä ajoin, että en lähde resuamaan toiselle puolelle maata. Silti sain kutsun. Ja arvostin sitä suuresti.
[/quote]
Niin no miten sen nyt ottaa. Häät tosiaan olivat ihan pienen pieni tilaisuus ja kutsukortit tein koska halusin askarrella :D Ajattelin, että kutsukortin lähettäminen jo kieltäytyneelle olisi loukkaavaa,mutta näissä asioissahan aina joku saa ymmärrettyä väärin ja loukkaannuttua.
Viestin numero 2 kirjoittaja
Sellaista se on. Meillä etenkin mummojen kanssa saa aina vääntää joka asiasta. Meillä oli viime kesänä häät ihan lähimpien kesken ja lopulta oli pakko kutsua myös mummot (koska ne tietenkin suuttuu jos ei kutsu)..toinen sanoi heti kun suullisesti pyysin ettei lähde toiselle paikkakunnalle eikä näin ollen tule. Noh en sitten laittanut kutsukorttia ja tästähän loukkaannuttiin tosissaan :O ei tähän päivään mennessä ole onnitellut meitä :D Tässä vaan esimerkki, että suku on pahin.
Laita kutsu tietylle päivälle ja juhli vain niiden paikalle saapuvien tärkeimpien kanssa :)