KOIRAIHMISET (tai koirista tietävät..)
Ostin pennulleni apteekista Tehobakt nimistä maitohappovalmistetta farmaseutin suosituksesta (Synulox antibiootin takia). Vasta kotona huomasin, että lääke on tarkoitettu mm sioille ja siipikarjalle, koirista yms pieneläimistä ei mainintaa?
Googlettamalla löysin kuitenkin samalla nimellä ja etiketillä varustetun tuotteen, tosin siinä oli myös koiran kuva ja ohjeet koirien annostukseen. Olen nyt kolme päivää sitä pennulleni antanut, mutta mietin, onko sittenkään koirille sopivaa?
Eli onko Tehobakt (500g pönikkä) koirillekin sopivaa?
Kommentit (8)
Soita apteekkiin ja kysy! Samaa valmistetta kyllä käytetään useilla eri eläinlajilla.
Ihan tehobaktia täälläkin syödään aina kun on maha sekaisin.
Kiitos paljon vastauksista :) tosiaan ihmettelin vain, kun koirista ei ollut mainintaa purkissa, ja sitten netistä löytyi lähes samanlainen purkki, mutta koiran kuvalla sekä annostusohjeella.
Mutta hyvä tietää, että soveltuu myös koirille :)
Joo. Ja eläimille tarkoitetut lääkkeet ovat samoja, mitkä usein ovat myös ihmisille tarkoitetuissa paketeissa mutta hinnaltaan halvempia.
Pyrin siis katsomaan aina ensin, onko samaa valmistetta myytävänä ihmisille, tuoteselosteestahan se sisältö selviää, onko samaa :)
Samaa tavaraa tosiaan on, ei mitään hätää.
Itse muuten olen käyttänyt eläinten vitamiineja paljonkin kun ovat halvempia kuin ihmisten vastaavat, mutta ihan samoja aineita. Tälläkin hetkellä eläimille tarkoitettua biotiinia purkki lääkekaapissa, ja itse käytän hiustenkasvun edistämiseen :D
... Ja tietysti kappalejaot hävisivät, kun puhelimella tämän tein...