Millä helpotusta allergiseen ihottumaan?
Ostin Xtran vartalorasvan, virhe!
Käytin alkuviikosta kahtena iltana ja nyt olen ihan täynnä kutiavia näppylöitä. Jalat, kädet, rintakehä ja naama on kuin tulessa:(
Olen pessyt ihon suihkussa kunnolla että saisin rasvan jämät pois mutta ei helpotusta.
Mitä avuksi?
Kommentit (8)
Siis ostit X-tran kosteusvoiteenko? Ei kannata ko. rasvaa käyttää, jos sen myötä kerran näppylöitä on alkanut ilmaantua. Eikö sinulla ole mitään muuta perusrasvaa? Abobase tms? Myös se, että peset ihoasi liian usein, voi aiheuttaa kutinaa, koska ihosi kuivuu jatkuvan pesemisen myötä. Kannattaa mennä apteekkiin, sieltä saat tarvittavat voiteet ja mahd. lääkkeet (antihistamiini.)
Apteekista rasvat jos on ärsyyntyvä iho!
Ruokasoodapesu - eli ihan vettä ja ruokasoodaa. Tarvittaessa vielä rasvaus perusvoide + ruokasooda -seoksella.
No tuossa pitäisi tietää onko tuo allerginen reaktio vai yliherkkyyttä. Mitä allergioita sulla on todettu? Ja miten nopeasti reaktio tulo voiteen laittamisen jälkeen?
Tuotteessa on hajustetta, siihen voi reagoida jos on herkkä. Säilöntäaineille voi olla allerginen. Lisäksi siinä on lipeää, joka voi olla ärsyttävää.
Jos joku ensiapu pitäisi keksiä, onko sulla kotona on maustamatonta jugurttia? Levitä kokeeksi osalle ihoa kylmänä ja anna vaikuttaa. Jos toimii, niin voit sitten levitellä koko iholle. Huomenna menet sitten apteekkiin.
Mene saunaan ensin hikoilemaan ja pese iho pehmeällä sienellä ja pesunesteellä, jossa ph n. 5. Rasvaa se jälkeen koko kroppa kortisonivoiteella. Ota myös antihistamiinilääkitys. Jos ei auta - lääkäriin.
Mieti myös oletko syönyt jotain outoa...
Minun ei pitäisi olla allerginen millekkään, eikä mistään rasvasta ole ikinä mitään tälläistä tullut!
Mitään muuta rasvaa ei nyt ole, mutta kaipa se on huomenna mentävä heti aamusta apteekkiin että saisi tän kutinan loppumaan!
Keinoa kellään?