Singer 14SH754-saumuri, TEKEEKÖ MITÄÄN
Onko kokemuksia kys. Koneesta?
Olisi hulluilla päivillä 199e.
Tiedän, että monet suosittelee ostamaan mielummin hyvän eli kalliin koneen käytettynä, mutta tuloi.a tällä hetkellä kotihoidontuki ja ne kalliit koneet maksaa käytettynäkin 500 e.
Ompelen muutamia kertoja viikossa, lapsille vaatteita lähinnä. Toivoisin koneen kestävän muutaman vuoden jonka jälkeen rahatilanne toivottavasti semmoinen että voisi sitä kalliimpaa konetta katsella.
Teenkö tuolla koneella siis mitään?
Kommentit (9)
Itse mietin sitä Singerin peruskonetta. Tekeekö sillä mitään?
Minulla on Singerin halpa ompelukone ja saumuri. Aivan hyvin niillä tekee sen välttämättömimmän! Minä olen ommellut vauvalle makuupussin, toppahousut ja vaikka mitä ja hyvin on kestänyt paksunkin kankaan. Nyt haluttaisi alkaa ommella taas, mutta kankaat on niin pirun kalliita!
Ainakin Oulussa noille ompelukoneille ja saumureille oli esittelijä,joka auttoi asiaa. Sain testata kyseistä saumuria ja uskalsin sellaisen ostaa.
Oletteko ostaneet kyseistä saumuria. Itse harkitsen kans ja kokemuksia kaipailisin. Olen aloittelija ja minulla ei ole itsellä ollut koskaan saumuria.
Singerin 14SH754 saumuri on Lidlissä tarjouksessa 149€. Suosittelen!
Olin tovin vihjaillut miehelleni - että kyllä saumuri olisi näppärä kotona olla - niin rakkaani yllätti ostamalla tuollaisen 14SH754 Singerin talouteemme. Olin onneni kukkuloilla, nyt saisin nopsasti tuunattua vanhat lastenvaatteet jne.
Onnea kesti kuitenkin tasan siihen saakka, kunnes käynnistin koneen. Ensinnäkin "saumurin" käyntiääni ei todellakaan vastannut odotuksiani siitä, minkälainen mielikuva minulla oli "oikeasta saumurista". Singer todellakin lauloi korkealta ja kovaa ja nyt en tarkoita positiivisessa mielessä. Onneksi 14SH754 on varustettu imukuppitassuilla, sillä muuten se hakkaisi itsensä pöydältä alas. Toiseksi, en koskaan saanut kunnollista saumaa aikaiseksi ohuella kankaalla.
Ajattelin että kyseessä olisi vain maanantaikappale, joten käytin koneen alan liikkeessä. Siellä todettiin, että "viat" korjaantuu vain merkkiä vaihtamalla. Eivät olleet väärässä. Vaihtoprosessin jälkeen voin saumuroida kerrostalossa myös 10 jälkeen naapureita häiritsemättä.
Taas tuli kantapään kautta todettua - että halpaa ja hyvää ei ole - muuta kuin samassa lauseessa.
Minkälaisen koneen ostit tilalle, nimimerkki Halpa ja hyvä?
samaa pohdin.. anyone?