Käyn Hullareilla, koska inhoan shoppailua!
Hullujen päivien haukkuminen on muodikasta. Minulle on ihan sama, mitä kukin arvostaa - jopa pikemminkin niin, että hyvä vaan, mitä useampi teistä jää tänään kotiin, eikä ryysi samoissa kassajonoissa.
Mutta korjataanpa nyt yksi perusväittämä. Hulluilla päivillä käyminen EI ole välttämättä merkki tyhmyydestä ja materialismista.
Tiedän oikein hyvin, että jos oikein kytäisin, saattaisin saada tarjoustuotteet muualta halvemmalla, yksitellen hakisin yhden tuotteen kaupasta A, toisen kaupasta B jne.
Mutta kas, kun käyn Hullareilla juuri siksi, että EN tykkää niin kovasti shoppailusta, että viitsisin käytää aikaani ja vaivaani etsimällä juuri sitä absoluuttisesti halvinta hintaa. Eikä päiväni mene pilalle siitä, jos jossain on sama tuote euron halvemmalla!
Hullareilta saan täydennettyä lasten vaatevaraston kerralla suht mukavilla vaatteilla suht edullisesti. Varsinkin pojalle löytyy kivoja, vähän värikkäämpiä vaatteita kuin jostain ketjuliikkeestä.
Toisin sanoen avainsanat: kerralla ja edullisesti. Ei välttämättä halvimmalla mahdollisella hinnalla, mutta edullisesti.
Eipä tarvitse sitten taas pitkin kevättä laukata monessa eri liikkeessä.
Kommentit (43)
Mä ymmärrrän, että hp symboloi ihmisille kerskakulutusta ja luonnon tuhoa, mutta kun samaan hengenvetoon moni tilittää, miten sen-ja-sen tuotteen saa kaksi euroa halvemmalla jostain Mammuttipäiviltä, niin ei IHAN mene myyntiin se väite, että ko. henkilö itse osta mitään...
Kiivain hullareiden vastustaja minun lähipiirissäni on siskoni, joka pitää ko. alennusmyyntiä täysin turhana ja jaksaa meltotam miten "huonoja eriä" siellä myydään. Sisko asuu kaukana maalla, eikä pääse itse myymälään. Kas kummaa kumminkin, vuosi sitten esitteli minulle ylpeänä jotain pyyhkeitä, jotka oli ostanut netti-hullareilta. Pikkuisen meni oudon näköiseksi, kun kysyin, että eikös nää ole sitä hullarien laatua ;-) joo, tiedän, että oli turhaa vittuilua, mutta kun olen vuosia joutunut kuulemaan sellaista muka-moraalista nenän-vartta-pitkin kritiikkiä, miten tyhmä ja huijattavissa olen, kun käyn Hulluilla päivillä!
Av-mamma rakentaa itsetuntonsa pienistä asioista. Joku siitä, että omistaa merkkipyyhkeitä ja merkkilaukun, toinen taas - päinvastoin - siitä, että halveksuu muiden tyhmyyttä, kun ovat ostaneet Hilfigerin paidan hullareilta. "Minä en koskaan..."
5, niinpä. Nykyajan sosiaaliset lukkat muodostuvat pitkälti kulutusvalinnoista, Bourdieuta soveltaakseni.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:59"]
5, niinpä. Nykyajan sosiaaliset lukkat muodostuvat pitkälti kulutusvalinnoista, Bourdieuta soveltaakseni.
ap
[/quote]
Siis piti sanoa sosiaaliset luokat... Sorry, tämä tabletilla kirjoittaminen tuottaa typoja niin maan prkl...
ap
Pitkälti samaa mieltä. Hullareilla on tarjouksia melkein kaikista tuoteluokista, joten sieltä saa kätevästi hankittua yhtä sun toista. Yhden tai kahden jutun takia en viitsi sinne mennäkään, koska yksittäiset asiat saa todennäköisesti jostain muualta halvemmalla.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:03"]
Pitkälti samaa mieltä. Hullareilla on tarjouksia melkein kaikista tuoteluokista, joten sieltä saa kätevästi hankittua yhtä sun toista. Yhden tai kahden jutun takia en viitsi sinne mennäkään, koska yksittäiset asiat saa todennäköisesti jostain muualta halvemmalla.
[/quote]
Sama juttu. Ennen lapsia kävin todella satunnaisesti, mutta nyt lasten takia tulee mentyä joka kerta yhtenä päivänä, ostamaan valikoima vaatteita seuraavaa puolta vuotta varten. Vaatteita kun kuluu aina.
ap
Hauskaa, että tästä aiheestakin saa aikaa älykkään ketjun, kun normisti aihepiiristä kumpuaa ainoastaan haukkumisketjuja ja semmoisia, joissa sakki kisaa siitä, kuka on ostanut halvimmalla melkein-vastaavan tuotteen jostain!
Rikkaissa länsimaissa on varaa vetää herneitä neniin siitä, kuka saa halvimmalla alesta paitoja.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:15"]
Rikkaissa länsimaissa on varaa vetää herneitä neniin siitä, kuka saa halvimmalla alesta paitoja.
[/quote]
Totta. Tosin on Suomessakin paljon ihmisiä, joilla ei ole varaa käydä Hullareilla.
ap
Mistä vaan alennusmyynnistä saat kivoja vaatteita lapsille edullisesti kerralla. Ei siihen hullarien ryysistä tarvita. Ja oot varmaan ainoo ku vihaa shoppailua ja lähtee shoppailemaan hullujenpäivien ryysikseen! :D No tapansa kullakin. Onhan siel se kiva tunnelma miks moni siel käy.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:22"]
Mistä vaan alennusmyynnistä saat kivoja vaatteita lapsille edullisesti kerralla. Ei siihen hullarien ryysistä tarvita. Ja oot varmaan ainoo ku vihaa shoppailua ja lähtee shoppailemaan hullujenpäivien ryysikseen! :D No tapansa kullakin. Onhan siel se kiva tunnelma miks moni siel käy.
[/quote]
Ei saa. Missään muussa alessa ei ole Cuben lastenvaatteita, ja muutenkin kerralla alessa on selvästi pienempi määrä ja suppeampi valikoima. Ok, sesonkialeista saattaa löytää myös jotain, mutta ne ovat sesongin jo alettua, eli tavallaan pitäisi ostaa seuraavaksi vuodeksi, eikä se ole kasvupyrähdysten takia aina ihan helppoa.
tunnelma on minusta lähinnä vähän ärsyttävä, inhoan niitä kuulutuksia.
Ei tuolla edes ole kummoinen ryysis, kun pääsen vuorotyön ansiosta menemään keskellä päivää. Nykin meinaan mennä vasta noin puolen tunnin päästä.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:22"]
[/quote]
Ei ole ap ainoa.
(8)
Jees. Lähdenkin tästä nyt, hauskaa päivänjatkoa joko hullareilla tai muualla.
ap
En mä ainakaan löytänyt hullareiden kuvastosta kuin muutaman tuotteen mitä voisin ehkä ostaa. Pikkulapsiperhevaiheessa sieltä nyt viimeksi olisin lastenvaatteita saanut! Siellähän on myynnissä eniten sellaista täti-tavaraa ja vaatetta.
Komppi aapeelle. Minäkin käyn ostamassa aina ison läjän lastenvaatteita, tulee kerralla hoidettua vaatevarasto kuntoon. Käyn minä muissakin aleissa satunnaisesti, mutta tuolla on tosiaan kerralla monen laista. Samalla ostan herkusta ruokia viikonlopuksi. Jos pitäisi olla siellä aamu tai ilta ryysiksessä, en varmaan viitsisi vaivautua, mutta ei onneksi tartte.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:34"]
En mä ainakaan löytänyt hullareiden kuvastosta kuin muutaman tuotteen mitä voisin ehkä ostaa. Pikkulapsiperhevaiheessa sieltä nyt viimeksi olisin lastenvaatteita saanut! Siellähän on myynnissä eniten sellaista täti-tavaraa ja vaatetta.
[/quote]
Et vissiin selannut kuvastoa kunnolla. Tänäänkin kuusi sivullista lasten vaatteita tarjouksessa.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 08:59"]
ap
[/quote]
Siis piti sanoa sosiaaliset luokat... Sorry, tämä tabletilla kirjoittaminen tuottaa typoja niin maan prkl...
ap
[/quote]
Eikö oikolukeminen olisi kuitenkin paljon helpompaa ja nopeampaa kuin lisäkommentin jättäminen selittelyksi?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2015 klo 09:34"]
[/quote]
Eniten onkin, muttei se poista sitä, että myös lastenvaateosastolla on iso ale ja paljon hyviä vaatteita lapsille. Mutta hei: apn pointtihan oli, että kukin makunsa mukaan, sun makusi ei ole universaali. Sopii pysyä pois, jos ei natsaa, mutta ei se mikään Yleinen Totuus silti ole.
(8)
Mikään ei taida herättää av-mammoissa yhtä lailla voimakkaita tunteita kuin Hullut päivät. Ihme juttu, alennusmyynnit ne vaan on. Itsekin tykkään siellä piipahtaa, ostan joskus lentoliput, joskus Herkusta huokealla lihaa tms. Ettei vaan vihaamisessa olisi kyse "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista" -ilmiöstä? Muuten en oikein ymmärrä sitä tunteen paloa, minkä HP herättää joissakin mammoissa.