Laitoin työhakemuksen ja tarvitsisin...
vinkkejä että mitä kysyä kun soitan ko paikkaan. Haluan antaa aktiivisen kuvan itsestäni, sellaisen että olisin hyvä työntekijä (mitä kyllä olenkin, mutta miten osoittaa se?).
Eli oletteko te soittanut työpaikkoihin hakemuksen lähettämisen jälkeen? Ja mitä olette kysyneet?
Hain siis myyjäksi vaateliikkeeseen, ja minulla ei ole mitään kaupan alan koulutusta, mutta työ olisi ihan unelma! Haluan todellakin sen paikan, joten nyt olis kullanarvoisten kysymysten aika.. :)
Ja joo, olen itse miettinyt pääni puhki mitä voisin kysyä työstä, mutta en ole keksinyt yhtäkään järkevää kyssää. :)
Kiitos jo etukäteen jos joku auttaa.. :)
Kommentit (5)
Ite sanon aina että nyt ois kiva päästä töihin, kun ei jaksa juoda kokoajan joka päivä kaljaa kotona. t.työtön
Jos ei oikeesti oo mitään kysyttävää, ei kannata soittaa.
Mene käymään liikeessä, esittele itsesi ja kerro, että hait paikkaa. Tai voit soittaa ja kysyä esimerkiksi, miten/millaisella aikataululla rekrytointiprosessi etenee ja kerrot olevasi kiinnostunut paikasta.
Voit kysyä työstä enemmän. Kysele millaisia työpäivät ovat ja mitä työhön varsinaisesti sisältyy. Voit myös kysäistä että millainen työhaastattelupolitiikka heillä on, että millä aikataululla haastatteluja tehdään jne. Kannattaa myös ilmaista ihan suoraan että olet erittäin kiinnostunut ja haluaisit tosissasi töihin heille.
Suosittelen, että soitat paikkaan ja kysyt, että ottavatko sinut töihin hyvällä vai pahalla. Kerro, että osaat olla hyvin hankala tarvittaessa ja esimerkkinä huuda puhelimeen LAAALAALAAALAAAALAAALAAALAAALAAAALAAA....ja sano, että voit tarvittaessa jatkaa pitkäänkin.