Paljonko sinulle jää kuukaudessa rahaa
Kun kaikki pakolliset laskut on maksettu, paljonko sinulle jää kuukaudessa käteen esim säästöön tai käyttöön turhuuksia varten? Eli siis sen jälkeen, kun kaikki kuukauden talousmenot on maksettu, myös ruoka.
Kommentit (30)
Pakollisten menojen jälkeen ei jää yhtään.
Maksan aina ensin itselleni eli pistän heti kun palkka tulee 10% säästöön. Sit lopuilla elellään. Jos säästäisin sen, mitä jää jäljelle, niin koskaan ei jäisi mitään.
Ei yhtään, nytkin joka kuukausi miinuksella mennään. Toivottavasti pian työt lisääntyy.
Ehken 400e eikä tunnu minun menoihini riittävän!
Miksi pitäis ostaa turhuuksia? Ostan vaan sellaista mitä tarvitsen, enkä tosiaankaan tarvitse joka kuukausi mitään. En tiedä paljonko jää kun tilillä on niitä edellisten kuukausien ja vuosien rahojakin jäljellä.
300-400€,josta menee 100-200 säästöön. Olen 3 lapsen yh.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:40"]300-400€,josta menee 100-200 säästöön. Olen 3 lapsen yh.
[/quote]
Eli siis 200 menee ruokaan ja loput säästöön.
Noin 4000€, perheessä kaksi keskituloista työssäkäyvää, 3 lasta eikä minkään valtakunnan velkaa asunnosta tai autoista. Nyt ollaankin mietitty että pitäs varmaan ostaa sijoitusasunto.
Mulle ruoka on turhuus. Ruuasta sitten vielä pihistetään se turhuuden turhuus. 260e jää laskujen jälkeen. Elarit veisi tuostakin 107 ja lasten tapaamiskulut 130e. Elarit menee ulosottoon.
Säästöön jää 1500-2500€. Ja tuo on se mikä menee säästöihin eli kaikki muut kulut ja menot on jo karsittu.
Kaksi työssäkäyvää (36-40v) ihmistä ja yksi lapsi. Laskujen jälkeen jää noin 3000 euroa käteen muuhun elämään. Rahat menee pääasiassa matkusteluun, vaatteisiin ja kirjoihin.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:46"]Säästöön jää 1500-2500€. Ja tuo on se mikä menee säästöihin eli kaikki muut kulut ja menot on jo karsittu.
[/quote]
Just. Mun kuukauden palkka jää sulla säästöön..
1 300 euroa. Vaimolla suurin piirtein saman verran.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 10:46"]Säästöön jää 1500-2500€. Ja tuo on se mikä menee säästöihin eli kaikki muut kulut ja menot on jo karsittu. [/quote] Just. Mun kuukauden palkka jää sulla säästöön..
[/quote]
Meillä lienee erilaiset elämäntilanteet. Ja eri ikäluokassa taidetaan olla. Meillä ei ole lapsia, ei lainoja enää. Ikääkin jo 45v. Hyvä työtilanne ollut ja olen uurtanut saavuttaakseni sen missä tilanteessa nyt olen. Ja tuossa oli mun säästöt. Ei miehen.
t. Sama
Kaikki mitä tulee, menee.