Aloitan päiväni Raamatun luvulla, ja saan siitä turvallisuuden tunnetta
Ei ollut kovin helppoa alkaa lukea Raamattua joka päivä, mutta niin olen tehnyt jo pitkään. Aloitan päiväni Raamatun luvulla, ja saan siitä turvallisuuden tunnetta. Raamattu muistuttaa joka päivä, ettei maamme kuulu meille vaan Jumalalle, ja valta ei ole meidän, vaan se kuuluu hänelle. Meidän ei myöskään pitäisi ylpeillä saavutuksillamme, vaan kunnia kuuluu myös hänelle.
Kommentit (6)
Tuota se kirja on jälkikäteen kyhätty kooste paimentolaisten ja tietämättömien muinaisten Lähi-Idän asukkien taruista ja uskomuksista. Ns "Jumala" on aivan samanlainen satuolento kuin peikko tai hiisi, kieroutuneiden ihmisten mielikuvituksen tuotetta.
Vaikea ymmärtää kuinka joku voi saada "turvallisuuden tunnetta" jostain tällaisesta soopasta mutta toki toisaalta tiedän kuinka outoja ja helposti harhaanjohdettavia ihmiset yleensä ovat.
Minun ohjeeni on että älä usko mihinkään joka ei ole varmasti totta ja silloinkin muista että voit olla väärässä.
Minä aloitan hampaiden pesulla ja kahvilla.
Minun aamurutiineihini kuuluu aamiaisen syöminen. Saan siitä turvallisuuden tunnetta.
Ap. Niin minäkin. Yritän jakaa muillekkin lohtua ja rauhaa.
Eiköhän kaikki uskomukset ole luomaan hyvää oloa. Aikaisemmin ne loivat toivoa paremmasta ja käytettiin valtion hallinnossa.
Sen sijaan en tunne mitään tarvetta uskonnolle itse, voisin vaikka aloittaa pöivänä lukemalla ajankohtaisesta joulupukista ja saisin siitä hyvän päivän aloituksen.
Enemmänkin pitäisi kysyä, miksi tunnet turvattomuutta ja miten sinun tulisi käsitella se.