Vaatteiden nimikointi päiväkotiin
Näitä nimikointiaiheisia viestejä on ollut, mutta en nyt löytänyt yhtään. Eli päiväkotiaika lähestyy ja ilmeisesti niissä täytyy olla lähes kaikki vermeet lapsen nimellä varustettuja.
Mikä on paras tapa nimikoida vaatteet? Onko jotain tussia, joka kestäisi hyvin, jolla voisi suhrata nimen pesulappuun?
Entäs nimikointinauhat? Mikä kiinnitys paras? ja mihin te olette näitä lappusia kiinnittäneet että saisi mahdollisesti pois jälkiä jättämättä tai ei muuten esim. paidassa häiritse? Eikös näitä ainakin T-paitoihin sun muihin ohuempiin vaatteisiin ole hankala laittaa, ettei näy?
Kommentit (3)
Minä olen merkannut mustalla permanent-tussilla vaatteet, joissa on pesulappu tai valmis erillinen nauha nimeä varten (esim. h&m vaatteet).
Lapasiin, villasukkiin jne. olen värkäänyt helposti ja edullisesti merkkausnauhat näin: Leikkasin tavallisesta kanttinauhasta n. 5cm pätkiä. taitoin kahtia ja kirjoitin lapsen nimen tuolla samalla ohutkärkisellä tussilla kahtia taitetun nauhan toiselle puolelle. Sitten ompelin parilla pistolla nauhan kiinni merkattavaan vaatteeseen sopivaan kohtaan.
Hyvin ovat pysyneet, vaikka meillä pestään vaatteita tosi usein!!
Elikkäs tussin ja kanttinauhan ostoon. Tussilla niihin, minne saa ja muille kanttinauhat. Tosiaan kanttinauhastahan saa hyvinkin pieneen tilaan sopivan lapun , kun taittaa kahtia ja ompelee vain päästä kiinni. Ja voi ommella vaikka vaatteen saumaan.
Ehdin jo katsella kivoja traktori- ja autokuvioisia nimikointinauhoja, täytynee niitä hankkia joihinkin isompiin vaatteisiin, kun poika niistä jo nnostui =0)
pysyy aika hyvin pesusta pesuun ja on tosi helppo ja nopea merkkaustapa. Maksaa n.3e ja loytyy ainakin suomalaisesta kirjakaupasta.