Uskovaiset! Rukoilkaa!
Olen kehitysviiveinen, psyykkisesti oireileva ja useita erilaisia sairauksia sairastava ihminen, joka olen mieltynyt kovasti erääseen ihmiseen ja kirjoitin hänelle seuraavasti ja voitteko muistaa rukouksin minun ja tuon ihmisen ystävyyttä, että hyvä ja läheinen ystävyys olis ja Jumala taivaassa ja Jeesus järjestäisi meille yhteistä aikaa ja kivoja yhteisiä hetkiä. Näin kirjoitin sydämeni pohjasta hänelle ja rakkaudella häntä kohtaan sinne kauas missä asuu:
"Minusta on ihanaa myötäelää sinua. Meillä oli hauskaa, kun poikasi koira söi kasviksia ja kun poikasi näytti kuvia rannikkomaisemista. Ei voida sanoa pelkästään, että sinulla oli hauskaa, koska hauskaa oli sinun lisäksi myös minulla. Täytyy sanoa, että meillä oli hauskaa :) Meillä ystävyksillä. Kun sinä iloitset, niin minä haluan iloita yhdessä sinun kanssasi. Kun sinä suret ja itket, haluan minä surra yhdessä sinun kanssasi, käpertyä sinua lähelle, halata ja lohduttaa, helliä sinua silloin ja antaa sinulle turvallisuutta.
Raamatussa sanotaan että iloitkaa iloitsevien kanssa ja itkekää itkevien kanssa. Minä teen niinkuin Raamatuassa kehoitetaan, mutta huomaa se, että en tee sitä siksi, että kokisin sen olevan minulle velvollisuus, vaan tämä sinun kanssa yhdessä iloitseminen ja kaikki muukin myötätunto tulee minulta siksi, kun Jumlan rakkaus on vuodatettu sydämeeni Pyhän Hengen kautta ja on sydämessäni. Teen tätä siksi, kun sinä olet minulle rakas ihminen. En ole täydellinen ollut aina vaan vajavainen ja heikko, mutta Jeesuksen sovitustyön turvin saan anteeksi Jumalalta syntini. Rakastan sinua sillä rakkaudella jonka Jumala on antanut minulle lahjaksi ja olen sinun ystäväsi siksi kun koen että minut on Jumala antanut sinulle lahjaksi.
Room.12:15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
2.Kor.9:7 Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
9:8 Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää;
9:9 niinkuin kirjoitettu on: "Hän sirottelee, hän antaa köyhille, hänen vanhurskautensa pysyy iankaikkisesti."
"