10v tyttö oli hommaillut ikäisensä pojan kanssa
Tunnusti äsken hädissään voiko hän tulla raskaaksi. Tyttökaveri oli yllyttänyt tuohon ja hän oli sitten tehnyt. Miten ihmeellä tämän käsittelen? Keskustelenko vain tytön kanssa vai pitääkö tässä enempi muualle ottaa yhteyttä? Älkääkö poistako tätä, koska on ihan tosi juttu. Sitä en tiedä oliko vain käynyt p siellä vai mitä. Rauhoittuu nyt ja juttelen kun on rauhoittunut.
Kommentit (40)
No jos tytölle tuosta jotkin traumat tulevat niin voi tarvita terapiaa. Eihän lapsi kuitenkaan ihan voi käsittää mitä on tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko menkat alkaneet? Jos on, niin voi tulla raskaaksi.
Ihanko totta, sitähän tässä kysyttiinkin
Eiköhän kannata keskustella myös pojan vanhempien kanssa. Mutta ensin rauhassa tytön kanssa. Kummallinen kaveri tytöllä, jos yllyttää tuollaiseen. Huomaan kyllä nyt, etten osaa neuvoa tässä asiassa.
Tuon ikäisillä pojilla ei kyllä ole yhtään mitään millä hommailla, eikä kumpikaan varmaan ihan tajua, mistä on kyse. Joten ainakin voi rauhoitella, ettei siitä voi raskaaksi tulla. Mutta muuten kannattaa tietysti jutella huolella.
Ei ole menkat vielä alkaneet. Harmi kun joulu tulossa ja ei ole koulua, koska ajattelin, että ainakin koulun terkkarin kanssa olisi voinut jutella.
No kerrot lapselle, miten raskaaksi tullaan. Ja kysyt, tekivätkö niin. Selität, ettei ole mitään hätää, kaikesta selvitään, eikä hommia kannata jatkaa.
No harva 10- vuotias poika saa tytön raskaaksi. Jonkinlainen keskustelu voisi olla paikallaan, että odottaa seuraavaa kertaa 5-15 vuotta. Kannattaisi varmaan kysyä, että onko vaarana että tieto tapahtuneesta leviää kouluun asti.
Onkohan tässä tapahtunut nyt jonkinlainen väärinkäsitys. Mulla on 11-vuotias poika, eikä hän takuulla kykene hommailemaan vielä kenenkään kanssa. Saati, kun kyseessä on vuotta nuorempi. Luulen, että siellä jossain on kaksi lasta yhtä kauhuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kannata keskustella myös pojan vanhempien kanssa. Mutta ensin rauhassa tytön kanssa. Kummallinen kaveri tytöllä, jos yllyttää tuollaiseen. Huomaan kyllä nyt, etten osaa neuvoa tässä asiassa.
Kandei varmaan ottaa myös tän kaverin vanhempiin yhteyttä.
Jonne varmaan elvistelee kavereilleen ja tyttö saa jakorasian arvonimen koko lopun kouluaikansa ajaksi.
Kaverit sitten tietenkin kysyvät että meniks syvään, tekiks hyvää.
Vaikea nähdä mitään muuta vaihtoehtoa.
Toivottavasti eivät videoineet aktia...
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä tapahtunut nyt jonkinlainen väärinkäsitys. Mulla on 11-vuotias poika, eikä hän takuulla kykene hommailemaan vielä kenenkään kanssa. Saati, kun kyseessä on vuotta nuorempi. Luulen, että siellä jossain on kaksi lasta yhtä kauhuissaan.
Voihan olla, että se löysä on jotenkin sinne suunnalle laitettu tai sisälle osin tai jotain. Rauhoittuu nyt ja jos nukahtaa niin aamulla jatketaan ettei mene koko yö.
Luultavasti ne on vaan leikkinyt lapsen tekoa eikä oikeasti ole tehnyt mitään "sellaista". Olen minäkin lapsena leikkinyt kavereiden kanssa että "tehdään lapsia" kun on ollut vaikka joku perheleikki mutta ei siinä oikeasti mitään tapahtunut.
Mun poika on 8 v ja kyllä sillä jöpöttää ajoittain, etenkin jos hän on räpläillyt sitä tai aamulla kun herää. Kyllä se aika nuorellakin pojalla voi onnistua jotain tehdä, mutta siemensyöksyä ei liene vielä tule.
Yritä rauhassa selvittää mitä ovat tarkkaan ottaen tehneet. Älä oleta mitään. Noin nuorilla voi olla "hommailusta" ihan joku muu käsitys kuin aikuisilla. Todennäköisesti ei ole oikeasti tapahtunut juuri mitään.
Oliko se poika varmasti myös 10???
Silloin voi kyllä varmasti sanoa, ettei mitään aktia ole ollut.
Mutta varmista nyt tämä.
Ja kerro miten vauvat tehdään, ja opeta, ettei koskaan kannata tehdä mitään "koska joku kaveri yllyttää".
Älä rahaa, älä moralisoi, älä syyllistä, älä demonisoi sitä poikaa.
Yritä ohjata lapsi olemaan tuon "yllyttäjäystävän" kanssa etäinen.
Ja anna hänelle sanat. Tosi "yllyttäjäystävä" on kertonut koko koululle. Auta häntä sanomaan, että "et kai nyt tosissaan uskonut, että me mitään oltais tehty, PAH!"
Mutta, JOS poika oikeasti olikin joku vanhempi niin sitten kyllä lastensuojelullisia toimia, ehkäpä jopa rikosilmoitus (?) vaikkapa koulun kautta! (Vaikka olisi etäkoulu, kyllä terveydenhoitaja ja kuraattori ovat töissä).
Nuorna vitsa väännettävä. Meidän luokalla ekat oli 12 v