Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan sairastanut, miten suhtaudut aiheuttamiisi karanteeneihin?

Vierailija
09.12.2021 |

Kaikki jotka olivat samassa huoneessa kanssasi vähintään 15min ajan 48h sisällä oireidesi alkamisesta joutuivat karanteeniin, myös sellaiset joita et itse osannut nimetä.
Jokaiselle soitettiin jäljityksestä puhelu, jossa kerrottiin liikkumisvapauden menetyksestä ja kiellosta mennä töihin, lääkäriin, kauppaan, apteekkiin jne. vaikka olisi täysin terve.
Miten suhtaudutte siihen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin varovainen sen suhteen, että kenen nimen mainitsen terveysviranomaisille. Vain aiheesta, esim perhenjäsenet tai muut, jotka on pakko nimetä ja todennäköisyys tartuttamiseen on suht suuri. Jos olisin käynyt pizza-ravintolassa syömässä niin en todellakaan mainitsisi paikan nimeä. Saattaisin itse soittaa ehkä ravintolaan varoittamaan asiasta mutta viranomaisten hampaisiin en heitä laske. 

Vierailija
2/4 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan joutunut karanteeniin. Silloin kun sairastin tuon, ei ollut vielä karanteenimääräyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä pahalta tuntuu. Minulla ja lapsella oli tartunta ja yli 100 ihmistä joutui sen takia karanteeniin.

Valmennan lapseni salibandyjoukkuetta, ja olimme päivää ennen testiin menemistä turnauksessa. Karanteeniin joutui siis lapseni joukkue, kaksi vastustajajoukkuetta ja lisäksi vielä neljäs joukkue jonka kanssa olimme vuokranneet saman bussin (mutta jota vastaan emme pelanneet).

Lisäksi myös lapseni koululuokka joutui karanteeniin.

Hävettää, vaikka eiväthän ne muiden joukkueiden aikuiset (tai lapset) tiedä kuka heidät altisti.

Vierailija
4/4 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aiheuttanut kenenkään karanteenia. Mies sai koronan ilmeisesti töistä, oireet alkoivat kun hän oli ollut jo muutaman päivän tekemässä kotoa käsin töitä. Minä olen muutenkin vauvan kanssa kotona joten emme altistaneet ketään ylimääräistä.

Pidän karanteenia ja noita jäljityksiä täysin ylimitoitettua. Kuten sanot, ihmisten vapautta liikkua rajoitetaan vaikka he ovat TERVEITÄ ja oireettomia. Tämä on ylimitoitettua kontrollia. Satoja tuhansia ihmisiä on korona-aikana altistunut koronalle, osa jopa useampaan kertaan, ja he eivät ole silti sairastuneet, mutta heidän vapauksiaan rajoitetaan silti.

Tällä logiikalla valtiovalta voi eristää sinut myöhemmin jostain muusta syystä "yhteisen hyvän vuoksi". Pidän tätä kehitystä äärimmäisen huolestuttavana. Ymmärtäisin tällaiset toimet jos kyse olisi ebolasta, mutta koronan vuoksi en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän