Muistatko sellaiset kurikset, joissa oli henkselin kohdalla nepparit? 80-luku.
Katsoin vanhoja kevätkuvia 80-luvulta. Minulla on päällä sellaiset keltaiset kurikset, joissa henkseleiden tilalla jatkuu samaa kangasta ja tulee sitten edestä neppareilla kiinni (onpas vaikea selittää!). Tosi hassu. Muistatteko? Ja toinen hassu yksityiskohta, että nykyisiin kuriksien käyttäjiin verrattuna olen tosi "iso" (9-10v). Silloin kai ei ollut mitään muuta edes vähän vettä pitävää vaatetta.
Kommentit (5)
Muistan! Minulla oli sellaiset, ikää en muista, mutta kuitenkin niin vanha olin, että muistan, että oli kyllä kankeat ja epämukavat jalassa.
Joo, muistan hyvin. Katsoin äsken valokuvia 70-luvun lopulta. Mulla oli vielä alakouluikäisenä tuollaiset neppari kurahaalarit jotka nousivat todella ylös asti. Melkein kuin kokohaalari ilman hihoja. Todella suojaava malli. Kurarukkaset tulivat kyynärpäähän asti joten toppahaalaria ei paljoa jäänyt paljaaksi. Nykyiset kurahousut ovat huomattavasti vähemmän suojaavia.
Muistan, vaikka olen syntynyt -95. Meillä ei rahaa kyllä hirveästi ollut joten lienee varmaan oman äidin vanhat tai jotakin.
Tuolloin oli myös kurarukkasia, joissa teräosa oli yhtenäistä "kumia" ja sitten varsi oli kangasta.