Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö aikoo lopettaa koulunsa kesken

Vierailija
10.03.2015 |

En tiedä mitä teen hänen kanssaan, täytti 18 helmikuussa ja nyt aikoo lähteä kanarialle töihin (ostaa halvan menolennon kuulemma vain) ja joko eroaa tai keskeyttää koulunsa sillä haluaa kokemuksia ja ala ei muutenkaan kiinnosta häntä. Opiskelee siis toista vuotta nyt.

Mitä voin tehdä! Ei kuuntele järkipuhetta, ahdistaa ja kauhistuttaa että oikeasti toteuttaa puheensa. Koko tyttö ihan tyhjän päälle, entä sitten kun palaa suomeen? Yritin sanoa ettei pärjää ilman toisen asteen koulutusta mutta kuulemma pärjää.

Esikoiseni vielä, onko tää 18veen elämä aina tälläistä? Enkö voi estää häntä mitenkään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä enää voi tehdä mitään. 18 vuotta oli aikaa, mutta epäonnistuit. Voit toki jakaa syyllisyyttä isän kanssa, jos tytöllä sellainen on...

Vierailija
2/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tytön perrusmurkkuikä sujui, eli millainen oli yläkoulun aikaan? Masennusta? Pärjäsikö peruskoulussa mmiten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Itse en ole lukion jälkeen koulussa ollut vaan menin töihin ja viime vuonna rakensimme avomiehen kanssa omakotitalon

Vierailija
4/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että jos käy koulunsa loppuun, maksatte hänelle myös paluulennon ja majoituksen kuukauden ajaksi siellä Kanarialla. Tai kesälomareissun.

Vierailija
5/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa.

Ja olen siis 22v :)

Vierailija
6/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 12:56"]

4 jatkaa. Ja olen siis 22v :)

[/quote]

onko avomies myös yhtä kouluttamaton?

Vierailija
7/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla hän opiskelee? minä valmistuin ton ikäsenä alalle jolla en ole päivääkään tehnyt töitä! Aivan turha pilipalitutkinto. Ei huvittanut heti lähteä opiskelemaan lisää kun oli kova halu muuttaa omaan kämppään ja tarvitsi rahaa, niin menin ihan paskaduuneihin.

Nyt opiskelen ihan toista alaa AMK:ssa kun riitti ne paskaduunit. Kyllä sitä kerkeää myöhemminkin opiskelemaan. Matkustaessa kielitaito kehittyy ja tulee itsenäisemmäksi. Voi olla hyvä juttu lähteä maailmalle, sielä oppii vaikka mitä hienoa!

Vierailija
8/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lähteä. Sieltä kanarialta pääsee aina takaisin ja saattaapa opiskelukin kiinnostaa enemmän paluun jälkeen.

Vierailija
9/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa tytölle että vain peruskoulun käyneenä alkaa näyttää naurettavalle jo parikymppisenä muiden ihmisten silmiin, myös nuorien.

Vierailija
10/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä.

Meillä on aina sanottu - minun vanhempani minulle, minä omille lapsilleni - että kotiin saa aina tulla. Pitää sen verran huolta itsestään, että on varaa soittaa kotiin, äiti maksaa paluulennon.

Mutta ajatteles, jos tuo osaakin huolehtia itsestään ja jonkin ajan kuluttua on keksinyt, mitä tehdä elämällään?

Vierailija
11/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos minulle olisi joku lukion jälkeen sanonut, että elämässä on vaihtoehtoja ja nuorena niitä pitää kokeilla, lähde vaikka etelän lomakohteeseen tarjoilijaksi! Mutta ei, täällä kökin suomalaisen talven työttömänä, kun ei töitä ollut ja kouluun ei ollut päässyt.

Kanariansaaret on sentään Eurooppaa. Siellä pärjää jopa suomella!

Ja lentohintojen ei pitäisi kenenkään budjettia lopullisesti romuttaa.

Vierailija
12/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna piiskaa vaan, kyllä se siitä järkiinsä tulee!!!!!!!!!1!

Vierailija
13/13 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi lopettaa kun roikkua koulussa kirjoilla. Koulu on pahin haaveiden tappaja, jos se kiinnosta yhtään. Työtä osaisi tehdä ja tarvitsisi rahaa, yksi koulutus on kaiken esteenä.