Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista elämä Espanjan Aurinkorannikolla?

Vierailija
10.03.2015 |

Olemme lapseton 50+ pariskunta, ja meillä olisi mahdollista asua talvikuukaudet poissa Suomesta. Mielessä on ollut esim. Aurinkorannikko. Vietimme siellä juuri ihan keskitalvella pari viikkoa. 

Asuntoja ja kauniita taloja on siellä myynnissä että vuokrattavana ihan valtavasti. Nyt kiinnostaisi tietää, että onko palstalaisilla kokemuksia, millaista siellä on elää pidempää, vaikkapa marraskuuusta maaliskuuhun. 

Tutustuuko muihin, onko harrastusmahdollisuuksia ja onko niiden harrastupiirien "piirit" pienet vai otetaanko uusia mielelläään vastaan? Onko se sosiaalinen nokkimisjärjestys kovin konservatiivinen ja tiukka? Tarkoitan tällä sitä että "pitää" olla joku akateeminen tutkinta ja/tai 300 neliöinen omakotitalo suomessa, että aletaan edes tutustumaan ihmisten kanssa. Ei sillä, etteikö meillä ne jo olisi, kesämökkiä myöten.

Terveyspalvelult näytti toimivan ja suomalaisia hierojia ja fysioterapeutteja oli joka nurkalla. 

Fuengirlolan kylänraitti näytti hiljaiselta, ja aika eläkeläispitoiselta. Eikä ne ilmatkaan olleet kovin kummoiset, siinä meren rannalla on aika kalsa. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko nyt suomalaisten piirejä? Ajattelitteko ollenkaan opetella espanjaa tai tutustua paikalliseen kulttuuriin ja espanjalaisiin?

Vierailija
2/6 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt paikalliseen kulttuuriin tutustuisi tai etenkään vierasta kieltä opettelisi!

Suomella pärjää hyvin, onhan se ulkomaalainen ruokakin pahaa. Ja hyvä motto on, että jos ei tarjoilijat puhu suomea, niin siellä ei syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäystä ja löhöilyä. Ei kiinnostaisi kovin kauan; ennemmin johonkin isompaan kaupunkiin.

Vierailija
4/6 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:38"]

Tarkoitatko nyt suomalaisten piirejä? Ajattelitteko ollenkaan opetella espanjaa tai tutustua paikalliseen kulttuuriin ja espanjalaisiin?

[/quote]

Juuri sen takia aurinkorannikolle mennään, että siellä on suomalainen yhteisö. Edullinen eläminen ja ilmasto yhdistettynä tuttuun kulttuuriin. Kyllä siellä voi siltikin opetella espanjaa ja syödä espanjalaista ruokaa. 

Sieltä löytyy läpileikkaus suomalaisista. Jokaiselle jotakin. Kannattaa ensin vuokrata asunto ja tutustua tapoihin. Vasta myöhemmin ostaa. En tiedä onko hinnat järkevöityneet, koska ennen sen alueen hinnoissa oli tosi paljon ilmaa.

Vierailija
5/6 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut siellä Málagassa, mutta me oltiin siellä ihan töissä joten pelkästä muuten oleskelusta en osaa sanoa. Elämä oli ihan samanlaista kuin täälläkin, eli työpäivät imivät mehut, ettei jaksanut töiden jälkeen juuri kuin kotona röhnöttää telkkarin tai tietokoneen edessä. Harrastuksia ei ollut joten niistä en tiedä. 

Sen kuitenkin osaan sanoa ettei ainakaan espanjalaiset pidä mitään sellaisia sosiaalisia nokkimisjärjestyksiä, ovat hyvin välittömiä ja mukavia ihmisiä. Itse olen ujo hissukka joka Suomessa en ole koskaan tutustunut esim. naapureihin kun en uskalla edes moikata, mutta Espanjassa ihmiset tulivat oma-aloitteisesti juttelemaan ja olivat aidosti kiinnostuneita. 

Vierailija
6/6 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 10:56"]Mä olen asunut siellä Málagassa, mutta me oltiin siellä ihan töissä joten pelkästä muuten oleskelusta en osaa sanoa. Elämä oli ihan samanlaista kuin täälläkin, eli työpäivät imivät mehut, ettei jaksanut töiden jälkeen juuri kuin kotona röhnöttää telkkarin tai tietokoneen edessä. Harrastuksia ei ollut joten niistä en tiedä. 

Sen kuitenkin osaan sanoa ettei ainakaan espanjalaiset pidä mitään sellaisia sosiaalisia nokkimisjärjestyksiä, ovat hyvin välittömiä ja mukavia ihmisiä. Itse olen ujo hissukka joka Suomessa en ole koskaan tutustunut esim. naapureihin kun en uskalla edes moikata, mutta Espanjassa ihmiset tulivat oma-aloitteisesti juttelemaan ja olivat aidosti kiinnostuneita. 
[/quote]

Moi puhelinmyyjä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme