kuparikierukka
Millasia kokemuksia teillä on? Olen kesästä asti miettinyt sen laittamista, mutta pelottaa ettei se sovikaan minulle ja tiputtelen verta jatkuvasti. Olen 18 ja syönyt ensin yazeja ja sitten merciloneja reilun vuoden yhteensä.
Kommentit (5)
Eikö enää ole käytössä sitä samaa mallia, jota jo 1970-luvulla käytettiin synnyttämättömilläkin hyvällä menestyksellä? Paljon vaikuttaa se, millä tavalla kierukan laittaja onnistuu työssään, nimim. kokemusta.
Muuten olisi ollut vallan hyvä ehkäisykeino, mutta mulla vuodoista tuli niin runsaat, että anemia alkoi uhata. Mutta kannattaa sitä testata, sopiihan se joillekin.
Entä onko vuodon pituus pidentynyt teillä? Mulla ennen pillereitä kesti sellaiset 4 päivää, eivätkä olleet kovin runsaat. Anemiasta on täälläkin kärsitty
Tiputteluvuotoa oli pari-kolme kuukautta laittamisen jälkeen, vuodon määrä vuotopäivinä on vähän suurempaa kuin aiemmin ja sen paikalleenlaitto teki kipeää, mutta ei kovin pahasti. Mitään muuta negatiivista en kuparikierukastani keksi :)
Kuparikierukkaa ei välttämättä voida laittaa synnyttämättömälle naiselle, mutta sen varmaan tiesitkin!
Eikö synnyytämättömille ole tehty sellainen pienempi kierukka, ainakin näin olen ymmärtänyt?