Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perätilasta kokemuksia?

13.09.2006 |

En ole ihan varma, mutta saattaa olla, että vauva on kääntynyt pari päivää sitten perätilaan ja viikkoja on nyt 35+. Tunsin eilen selkeästi pään kokoisen kovan pallon ylävatsalla.

Voiko pylly tuntua päältä? Siis voiko niitä sekoittaa toisiinsa? Vauva kyllä potkii mahan sivulle. Missä potkut tuntuu perätilassa? Jos vauva olisi perätilassa, niin voinko odottaa seuraavaan neuvolaan viikolle 36+ vai kannattaisiko käydä tällä viikolla varmistamassa asia? Terkka on sanonut, että vauva on laskeutunut jo monta viikkoa sitten ja lääkärikin sanoi niin 2 viikkoa sitten. Silloin pää oli ihan alhaalla. Voiko vauva edes päästä kääntymään, jos se on jo laskeutunut?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoinen oli yllättäen perätilassa kun menin äippäpolille synnytystapaarvioon ison sf-mitan takia rv 38.

Sekä terkkari että neuvolan lääkäri olivat molemmat olleet koko raskauden sitä mieltä että vauva on raivotarjonnassa ja pää jopa kiinnittynyt...

Itse tietysti uskoin kun en muustakaan tiennyt. Potkuja tuntui sekä ylhäällä että alhaalla. Ylhäällä vasemmalla tuntui iso mötti, jota tosiaan luultiin pepuksi, mutta osoittautuikin pääksi! =)

Kyllä mielestäni voit hyvin odottaa seuraavaan neuvolareissuun, kerrot sitten epäilyistäsi. Itse en enää luota muuhun kuin ultraan asennon määrittämisessä.

Niin ja yritettiin mulle ulkokäännöstäkin, mutta ei onnistunut. Viikkoja oli jo niin paljon ja vauva oli iso. Synnytystapana oli sektio.

Vierailija
2/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koko ajan perätilassa. Tosi outoa, että sitä ei kummenkin " diagnosoitu" missään vaiheessa. En siis minäkään luota yhtikäs mihinkään. Olikohan seitsemäs kuukausi menossa, kun ultrassa tämä huomattiin.

En osaa sanoa voiko pyllyä ja päätä sekottaa. Mulla pää tuntui aivan selvästi oikean rinnan alla. Ja vauva oli tukevasti siinä asennossa, eikä minnekään yrittänyt kääntyillä. Potkuja en tuntenut oikeastaan lainkaan, sillä vauvan jalat olivat kippurassa vasemmalla alhaalla. Vauva syntyi sektiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta ja molemmat ovat olleet perätilassa. Olivat raivotarjonnassa siihen asti kun alkoi tulla ahdasta eli noin 30 raskausviikon jälkeen pyörähtivät ympäri. potkut ja jalkojen/käsien vetelyt tuntuivat alhaalla vasemmalla. Koskaan eivät kyljet tulleet kipeiksi vauvojen potkuista :) Pää oli hyvin kova ja keskellä ylämahaa. Terveydenhoitaja ei ollut 100% varma joten tarkistettiin ultralla. Molemmat syntyivät sitten sektiolla.

Jos huolestuttaa niin soita omalle terkkarille, hän kyllä tietää.

Vierailija
4/4 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessani vauva oli kokoajan perätilassa, mutta asia selvisi vasta synnärillä. Neuvolan terkka, neuvola lääkäri ja synnärillä vastaanottanut kätilö olivat kaikki sitä mieltä että vauva on raivotarjonnassa, mutta onneksi lääkäri päätti vilkaista ultralla vauvan kokoarviota. Siinä vasta selvisi että vauva oli täydellisessä perätilassa. Onneksi selvisi, muuten olisi voinut olla melkoinen yllätys kun ensimmäisenä olisi pilkistänyt peppu näkyviin. Pikaisesti siinä jouduin magneettikuvaukseen,jossa selvisi että tilaa on syntyä alakautta, ja alakautta se esikoinen sitten ilman ongelmia maailmaan saateltiin.

Muistan, että kylkiluiden alla tuntui möykky, joka liikkui melkoisesti. Luulin sen olevan peppu, mutta päähän se on täytynyt olla. Ja muistan, että kylkiluiden alle ei tullut kovia ja kipeitä potkuja.... Kaikki oli kuitenkin varmoja että raivotarjonnassa ollaan, mutta eipäs oltukaan.... Niin se vaan pikkumeis kaikkia hämäsi... =)